مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تکثیر تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در قم را ضروری دانست و بازچرخانی پساب را برای ذخیره آب در استان کم آب قم لازم و پراهمیت برشمرد.
کد خبر: ۶۴۷۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱ 26 August 2018

به گزارش تابناک قم، حمیدرضا جانباز در مراسم افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های آب و فاضلاب استان قم که ظهر امروز در مسجد امام حسن مجتبی(ع) در پردیسان برگزار شد، با بیان اینکه قم یکی از معدود استان‌هایی است که در زمینهٔ آب و فاضلاب و آب‌رسانی پروژه‌های زیادی انجام داده، اظهار داشت: استان قم در هم در بخش آب و هم در بخش فاضلاب با استفاده از منابع بانک توسعه اسلامی برنامه‌ریزی و تعریف کرده و امیدواریم در آینده نزدیک با مساعدت مسئولان قم شاهد تکمیل تصفیه‌خانه بزرگ آب شهر قم خواهیم بود.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده مردم شهرها و روستاها از آب با کیفیت افزود: اقداماتی خوبی نیز در زمینهٔ فاضلاب صورت گرفته که شاهد بهره‌برداری از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در استان قم بودیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: امسال در مجموعه صنعت آب و فاضلاب پروژه‌های بسیاری در دست داریم که این پروژه‌ها اعتباری بالغ‌بر هزار و 500 میلیارد تومان در اقصا نقاط کشور است که در بخش فاضلاب 790 روستا پروژه در دست اجرا قرار دارد.

وی تصریح کرد: فارغ از بحث اقلیم، قم دچار کم بود آب‌شده و بازچرخانی آب و پساب جزو اولویت‌های وزارت نیرو است و خوشبختانه این مورد نیز در این استان قم جز اولویت‌ها قرارگرفته و پروژه‌های گوناگونی را بهره‌برداری کرده است.

جانباز با بیان اینکه دو سال پیش نیز بحث فاضلاب بخش شهری و محدوده مسکن مهر پردیسان بر سر زبان مسئولان بود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پروژه تصفیه‌خانه و جمع‌آوری فاضلاب که امروز در پردیسان افتتاح و کلنگ زنی شد از وظایف سازمانی ما بود اما برای بهره‌برداری با مشکلات زیادی روبه‌رو بوده است.

وی افزود: بخشی فاضلاب پردیسان وارد تصفیه‌خانه بزرگ قم شده و بخشی به‌صورت محلی بازچرخانی می‌شود و لازم است که این پروژه تصفیه‌خانه تکثیر شود و وارد بخش‌های شبکه آب شود و با این کار درصد بیشتری از آب استان ذخیره و شاهد تولید آب باکیفیت در استان قم خواهیم بود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار