روستای سهلگی آخرین روستای بالای 10 خانوار در حوزه مسئولیت شرکت توزیع برق شیراز بود که همزمان با هفته دولت از برق برخوردار شد.
کد خبر: ۶۴۷۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸ 25 August 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: استاندار فارس در سفر به شهرستان سپیدان با هدف بهره برداری از طرح برق رسانی به روستای فاقد برق سهلگی در این روستا حضور یافت و ضمن افتتاح این پروژه با ساکنان این روستای دیدار و گفت و گو کرد.
اسماعیل تبادار جمعه در دیدار با مردم روستای سهلگی سپیدان با بیان این که وضعیت راه های دسترسی و آبرسانی به این روستا نیز توسط دستگاه های مسئول پیگیری می شود، اظهار داشت: روستای سهلکی آخرین روستای بالای 10 خانوار است که در محدوده مسئولیت شرکت توزیع برق شیراز، از نعمت برق برخوردار شده است.
استاندار فارس، حضور در جمع مردم و دیدار با آنان را موجب افزایش عزم و اهتمام مدیران و کارگزاران دولت دانست و افزود: هفته دولت فرصت مناسبی برای دیدار مستقیم با مردم مناطق مختلف استان است.
بر اساس این گزارش، طرح برق رسانی به روستای سهلکی که عملیات آن امسال آغاز شد، شامل احداث چهار هزار و 500 متر شبکه فشار متوسط، 390 متر شبکه فشار ضعیف هوایی و 2 دستگاه پست هوایی است که با اعتبار 756 میلیون تومان اجرا شده و با بهره برداری از آن جمعیت 20 خانواری روستای سهلکی از نعمت برق برخوردار شدند.
استاندار فارس در ادامه سفر به شهرستان سپیدان پروژه احداث خط 20 کیلوولت از ایستگاه دالین تا شهرک صنعتی شماره یک و دو سپیدان را افتتاح کرد.
این پروژه به طول 12 کیلومتر برق فشار قوی با مشارکت شهرک های صنعتی سپیدان و با اعتباری افزون بر 18 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.
تبادار در ادامه سفر به شهرستان سپیدان، طرح گازرسانی به روستای شول این شهرستان را افتتاح کرد که با افتتاح این پروژه 64 خانوار از نعمت گاز برخوردار شدند.
بر اساس این گزارش، این طرح با اعتباری افزون بر 784 میلیون تومان به بهره برداری رسید که شامل اجرای پنج هزار و 600 متر شبکه گازرسانی است.
استاندار فارس همزمان با نخستین روز از هفته دولت در سفر به شهرستان سپیدان، پروژه آبرسانی مجموعه شهدای خفری را افتتاح کرد که با بهره برداری از این پروژه 22 روستا از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند شدند.
این طرح، با اعتباری افزون بر 34 میلیارد ریال شامل احداث 13 باب مخازن ذخیره آب به حجم 925 متر مکعب، حفر یک حلقه چاه با دبی 11 لیتردر ثانیه، تجهیز چاه، اجرای خط انتقال به طول 34.5 کیلومتر، اجرای شبکه داخلی روستاها 29.5 کیلومتر، ساخت موتورخانه 2 باب 48 متر مربع، تجهیز ایستگاه پمپاژ در گذشته و عملیات انجام شده در فاز کنونی است.
برای تکمیل این پروژه 15.5 کیلومتر شبکه داخلی اجرا شده است، همچنین 19 باب حوضچه شیر آلات و احداث 9 باب مخازن ذخیره آب با حجم 465 متر مکعب صورت گرفته است که در نهایت 22 روستا از دهستان خفری با جمعیت 380 خانوار از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند و در افق بلند مدت 520 خانوار مشمول بهره مندی از آب اشامیدنی از این مجموعه خواهند شد.
استاندار فارس در این آیین یادآور شد: در هفته دولت در شهرستان سپیدان 101 پروژه با اعتبار 154 میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.
تبادار با بیان اینکه اعتبار قابل توجهی در زمینه توسعه شبکه برق، آبرسانی، گازرسانی و بهسازی روستایی شهرستان سپیدان هزینه شده است، گفت: این پروژه ها، هدیه ای از طرف دولت تدبیر و امید به مردم این منطقه است و امیدواریم بتوانیم خدمات بیشتری را به مردم ارایه دهیم.
وی هفته دولت را فرصتی برای تجدید عهد دولت و دیدار با مردم دانست و افزود: در این دیدارها مردم تذکراتی را در خصوص کاستی ها به مسئولان می دهند و فرصتی برای اهتمام و عزم جدی تر در راستای رفع مشکلات ایجاد می شود.
شهرستان سپیدان به مرکزیت شهر اردکان در 80 کیلومتری غرب شیراز واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار