معاون پشتیبانی واحد فناوری شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان گفت: ۱۱ تا ۱۴ شهریور برای نخستین بار کنفرانس جهانی پارکهای علم و فناوری و مناطق نوآوری در ایران و به میزبانی اصفهان برگزار می شود.
کد خبر: ۶۴۱۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹ 11 August 2018

به گزارش تابناک اصفهان؛ حسن خاکباز اظهار کرد: از سال ۲۰۰۹ این کنفرانس به ترتیب در کشورهای آمریکا، کره، دانمارک، برزیل، قطر، روسیه و ترکیه برگزار شده است و در آخرین دوره که در کشور روسیه برگزار شد با آرای کشور های حاضر در کنفرانس، ایران به عنوان میزبان کنفرانس ۲۰۱۶ انتخاب شد.

وی با اشاره به ۱۵۸ مقاله ارسال شده به دبیرخانه ادامه داد: این آمار در ۱۰ دوره اخیر رکوردار بوده و ۳۵ مقاله از تعداد کل مقاله ها به صورت شفاهی ارائه خواهد شد.

دبیر اجرایی کنفرانس جهانی پارک های علم و فناوری و مناطق نوآوری افزود: این مقالات از ۲۰ کشور که عضو انجمن علمی پارک های علم و فناوری هستند به اصفهان رسیده که تعداد چهار مورد از این مقالات از ایران است.

وی گفت: محور اصلی موضوع مقالات حرکت به سوی شهرها و جوامع پایدار، ترویج اکوسیستم های نوآوری، نقش پارک های علم و فناوری بر روی چالش های شهری است.

خاکباز با بیان اینکه انجمن جهانی پارک های علم و فناوری و مناطق نوآوری دارای ۴۰۰ عضو از ۷۶ کشور جهان است، افزود: مهمانسرای عباسی استان اصفهان میزبان ۲۰۰ مهمان خارجی و ۴۰۰ مهمان از ایران خواهد بود که مهمان ها می توانند در این برنامه با یکدیگر مذاکرات دو جانبه داشته باشند و ایده های خود را در اختیار یکدیگر قرار بدهند.

وی ادامه داد: برنامه های فرهنگی نیز برای بیشتر شناخته شدن شهر اصفهان در چهلستون برگزارخواهیم کرد تا مهمان ها با شهر اصفهان و میراث فرهنگی آن بیشتر آشنا شوند.

معاون پشتیبانی واحد فناوری شهرک علمی تحقیقاتی بیان کرد: مهمانان ویژه ای از ایران و دیگر کشورها دعوت کرده ایم که از ایران، معاون اول رئیس جمهور و معاون وزیر فناوری و اطلاعات مهمان اصفهان خواهند بود.

وی ادامه داد: از کشور های آلمان، ترکیه و کره جنوبی نیز سخنران هایی در زمینه توسعه پایدار شهر، کار آفرینی و برنامه ریزی شهر نوآوری خواهیم داشت.

خاکباز در ارتباط با انتخاب اصفهان به عنوان میزبان این دوره از کنفرانس گفت: شهرک علمی - تحقیقاتی حدود ۲۰ سال است که عضو پارک های علم و فناوری است و میزبانی دو دوره کنفرانس های آسیایی این انجمن را داشته است بنابراین با استفاده از تجربیات سال های گذشته می تواند میزبان خوبی برای سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک های علم و فناوری و مناطق نوآوری باشد.

وی ادامه داد: در این دوره از کنفرانس، میزبان کنفرانس ۲۰۲۰ از بین دو کشور مکزیک و اسپانیا انتخاب خواهد شد.

دبیر اجرایی کنفرانس جهانی پارک های علم و فناوری و مناطق نو آوری در پایان گفت: علاقه مندان به شرکت در این کنفرانس می توانند با ثبت نام در سایتwww.iasp۲۰۱۸isfahan.com  از تاریخ ۱۱ تا ۱۴ شهریور ماه در سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک های علم و فناوری و مناطق نوآوری حضور داشته باشند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار