رئیس امور سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: پیوستن شیراز به گروه سینمایی «هنر و تجربه» امکان پذیر است و احتمال دارد تا شهریور یا مهر امسال اجرایی شود.
کد خبر: ۶۴۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۰ 20 July 2015

بهروز مرامی گفت: باوجود اینکه ماه گذشته دبیر شورای سیاست‌گذاری و مدیر اجرایی گروه هنر و تجربه در شیراز حضور یافته تا سالن ها و سینماهای شیراز را برای پیوستن به این گروه سینمایی بررسی کند، این کار تاکنون محقق نشده است.

شیراز هنوز آمادگی قرار گرفتن در گروه هنر و تجربه را ندارد

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه بودجه ها و منابع این کار هنوز تحقق نیافته و کار نیازمند فراهم شدن بسترهای لازم برای پیوستن به این گروه سینمایی است، به نظر می رسد شیراز هنوز آمادگی قرار گرفتن در گروه هنر و تجربه را علیرغم برگزاری گاه و بی گاه آن ندارد.

مرامی با بیان اینکه گروه سینماهای «هنر و تجربه» تلاشی برای نمایش آن دسته از فیلم‌های باارزشی در میان فیلم‌های غیرتجاری است كه اکران‌شان می‌تواند جایگاه شایسته و درخور سازندگان آن‌ها را در جامعه سینمایی روشن كند، گفت: برقراری این گروه سینمایی در شیراز می خواهد به ارتقای دانش سینمایی تماشاگران و ارتقای كیفیت هنری سینما كمك كند.

رئیس امور سینمایی ارشاد فارس ادامه داد: در این طرح «فیلم هنری» به اثری سینمایی در هر قالب زمانی كوتاه و بلند و داستانی و مستند و انیمیشن و… گفته می‌شود كه فرم و محتوای آن تمایلات و حساسیت‌ها و كنجكاوی‌های زیبایی‌شناسانه تماشاگران را برانگیزد و ذوق و سلیقه بصری آنان را ارتقا دهد.

وی افزود: «فیلم تجربی» نیز به فیلمی اطلاق می‌شود که شیوه‌های تازه‌ای در بیان و روایت سینمایی در آن تجربه شده باشد كه سینمای تجاری و عامه‌پسند به سوی آن نمی‌رود. البته برخی از فیلم‌های متفاوت و برتر سینمای بدنه هم كه حاوی جنبه‌های هنری و تجربی هستند و به دلیلی امكان این را دارند كه جایی در اكران سینمای بدنه پیدا كنند، می‌توانند در چارچوب این طرح نیز به نمایش درآیند.

مدیر اجرایی گروه هنر و تجربه پیشتر امکانات سینمایی شیراز را بررسی کرد

این درحالیست که امیرحسین علم الهدی مدیر اجرایی گروه هنر و تجربه در جریان سفر به شیراز ابراز امیدواری کرد که پس از بررسی امکانات نمایشی سینماها و سالن هایی مانند تالار مرکز اسناد و کتابخانه ملی یا مجموعه فرهنگی و هنری حافظ مقدمات این کار فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: پس از بررسی امکانات و بازدید از سالن های موجود در شیراز تصمیم برای افزودن این شهر به تور نمایش فیلم های هنر و تجربه اتخاذ می شود.

این درحالیست که تاکنون سینما ساحل اهواز، پردیس سینمایی ونوس قم، سینما سوره اصفهان، پردیس سینمایی پرشین کرج و پردیس سینمایی هویزه مشهد به این گروه پیوسته اند.

از سویی تاکنون در این گروه سینمایی آثاری از فیلمسازان شیرازی از جمله احسان شادمانی با نام پانچ به نمایش در آمده است.

برچسب ها: سینما ، شیراز ، هنر و تجربه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار