کد خبر: ۶۴۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۳ 20 July 2015

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه حدود ۱۰۰ واحد مسکونی در روستای سیجان آسیب دیده است، گفت: مردم باید به این نکته توجه داشته باشند که به حریم رودخانه تجاوز نکنند و در مناطقی که احتمال بروز حوادث است مستقر نشوند.
اسماعیل نجار در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم در کرج، با اشاره به اینکه روز گذشته شاهد بارندگی در بسیاری از استان‌های کشور بودیم، اظهار داشت: به دنبال این بارندگی و به سبب وقوع سیل در برخی نقاط از جمله استان البرز مردم متحمل خسارات جانی و مالی شدند.
وی با بیان اینکه شب گذشته سیل در روستای سیجان واقع در جاده کرج- چالوس سبب بروز خسارات جانی و مالی شد، افزود: بعد از طوفانی که در تهران نیز شاهد بودیم به سبب بارندگی‌های محلی و سیل‌آسا در این منطقه تاکنون لحظه 6 نفر از هم‌وطنان جان خود را از دست دادند، همچنین این حادثه حدود 12 مصدوم و 12 نفر مفقودی دربرداشت.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه از مفقودین اطلاعی در دست نیست، یادآور شد: آشنایان و وابستگان این اشخاص اعلام کردند که افراد مفقود شده در محل حادثه حضور داشتند ولی تاکنونی خبری از آن‌ها به‌دست نیامده است.
وی با بیان اینکه امید است تعداد کشته شدگان این حادثه افزایش پیدا نکند، گفت: به‌سبب تعطیلات این ایام مردم زیادی به این منطقه مراجعه کرده بودند به همین منظور بیش از 80 دستگاه خودرو در مسیر سیل تا حد زیادی تخریب شدند.
نجار با بیان اینکه در این مسیر تعداد زیادی ساختمان مسکونی وجود داشت، تاکید کرد: بررسی نهایی برای اعلام خسارات در حال انجام است و علی‌رغم اینکه برآورد دقیقی انجام نشده اما این منطقه خسارت بالایی را متحمل شده است.
وی  با اشاره به اینکه تا کنون در برآورد اولیه حدود 100 واحد مسکونی در این منطقه آسیب دیده است، عنوان کرد: بارندگی شدید علت وقوع سیل در این منطقه است.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور یادآور شد: به سبب اینکه ‌حریم رودخانه مورد تصرف برخی از واحدها قرار گرفته بود و پل‌های ناهمگنی در این منطقه وجود داشت، تمام این عوامل سبب افزایش خسارت‌های وارده شده است.
وی با تاکید بر اینکه مردم باید به این نکته توجه داشته باشند که به حریم رودخانه تجاوز نکنند و در مناطقی که احتمال بروز حوادث است مستقر نشوند، گفت: متاسفانه بسیاری از حریم رودخانه تصرف شده و ساخت و ساز انجام گرفته است.
نجار ‌با اشاره به حادثه سیل در منطقه کن در روز گذشته، خاطرنشان کرد: این حادثه نیز 8 کشته برجای گذاشت که یکی از این افراد تبعه چینی است.
وی با اشاره به اینکه روستای سیجان تحت کنترل است و مردم همکاری خوبی داشتند، افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی استان حضوری فعال در منطقه داشتند و کابل‌های برق این منطقه تا دقایقی دیگر نصب می‌شود و روشنایی به این منطقه برمی‌گردد.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در توصیه‌ای به مردم مبنی بر اینکه در روزهای آتی نیز امکان بارش شدید نزولات جوی در مناطق مختلف کشور وجود دارد، تاکید کرد: مردم باید در مسافرت خود دقت کنند تا شاهد بروز چنین حوادثی که تلفات جانی در برداشت، نباشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار