کد خبر: ۶۳۹۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳ 04 August 2018

با آغاز سال 2018 برخی معتقد بودند که اپل می‌تواند تا در این سال به عنوان نخستین کمپانی با ارزش تریلیون دلاری شناخته شود. با این حال برخی پیش بینی می‌کردند که با توجه به رشد رقبا، ممکن است تا اپل از هدف خود باز ماند و کمپانی‌هایی نظیر آمازون آن را به چالش بکشند که در هر صورت به حقیقت نپیوست تا شاهد اعطای این عنوان به کوپرتینویی‌ها باشیم.

چهار دهه پس از آن که استیو جابز اپل را تاسیس کرد شاهد رسیدن این کمپانی به ارزش یک تریلیون دلار هستیم و این به واسطه رشد 2.9 درصدی سهام آن و رسیدن به قیمت 207 دلار می‌باشد.

تریلیون دلاری

البته بلومبرگ خاطر نشان می‌کند که کوپرتینویی‌ها نخستین کمپانی در تاریخ نیستند که توانستند از مرز یک تریلیون دلار عبور کنند و به این موفقیت دست یابند، بلکه پیش از این شرکت PetroChina نیز موفق شده بود تا این رکورد را کسب کند که البته نتوانست تا آن را در دوره کاهش قیمت نفت و در طول بحران مالی حفظ کند.

حال سوال اصلی مطرح شده این است که آیا اپل خواهد توانست تا وضعیت تریلیون دلاری خود را حفظ کند؟ با آن که جواب این پرسش در طول زمان مطرح می‌شود، اما قطعا نقطه‌ی عطفی در تاریخ این کمپانی آمریکایی خواهد بود تا خط و نشانی برای رقبایش و به ویژه مایکروسافت با ارزش 800 میلیارد دلار بکشد.

حال باید منتظر ماند و دید که دومین کمپانی تریلیون دلاری که خواهد بود؛ مایکروسافت و یا آمازون!

نظر شما در این باره چیست؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Ubergizmo

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار