عذرخواهی؛ حلقه مفقوده مدیران استان یزد
رئیس دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر یزد درحالی از اهالی رسانه استان به دلیل اشتباه کارمند خود عذرخواهی کرد که دیگر این حلقه مفقوده در استان یزد یافت نمی شود.
کد خبر: ۶۳۸۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷ 04 August 2018

به گزارش تابناک یزد؛ احمدرضا قدیریان رئیس دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر یزد از اهالی رسانه استان یزد به دلیلی ناهماهنگی در برگزاری کلاس در دانشکده متبوع خود  عذرخواهی کرد.

 اولین کارگاه آموزشی خانه مطبوعات استان یزد صبح یازدهم مردادماه در سالن آمفتی تئاتر دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر یزد با تدریس دکتر حمید شکری خانقاه، استاد برجسته روابط عمومی کشور آغاز شد و خبرنگارن، روزنامه نگاران و مسئولان روابط عمومی از شرکت کنندگان این دوره آموزشی خانه مطبوعات استان یزد بودند.

این دوره در نخستین روز خود با استقبال خوبی از حضار به کار خود اتمام داد اما در دومین روز که مصادف با صبح جمعه دوازدهم مردادماه بود؛ شرکت کنندکان و اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در همراهی با استاد برجسته کشوری در موعد مقرر علیرغم هماهنگی ها و برنامه ریزی های صورت گرفته با درهای بسته دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر مواجه شدند.

شرکت کنندگان پس از انتظار در بلوار امیر کبیر و جنب این دانشگاه با هماهنگی نرگس مروی نام، مدیر روابط عمومی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی که خود نیز از شرکت کنندگان بود به سالن کنفرانس اداره کار جهت برگزاری این دوره انتقال یافتند و مروی نام آبروی یزد و شان اهالی رسانه استان و البته مقام حمید شکری خانقاه را خرید و از جایگاه خود برای این مهم استفاده کرد که شایسته تقدیر است.

اما در اواسط برگزاری برنامه محمدرضا قدیریان، رئیس دانشگاه علمی و کاربردی فرهنگ و هنر یزد با حضور در این دوره؛ اقدام به سخنرانی و از شرکت کنندگان و حمید شکری خانقاه عذر خواهی کرد.

قدیریان بیان داشت: به محض آنکه متوجه این ناهماهنگی و انتظار حضار شدم بلافاصاله با مسئول مربوطه تماس گرفتم و ایشان توجیهاتی آورد مبنی بر اینکه گمان می کردم ساعت برگزاری برنامه همچون روز گذشته ساعت 9 صبح بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: اما واقعیت این است که توجیهات ایشان از مسئولیتم به عنوان رئیس دانشگاه و متولی این امر نمی کاهد؛ به همین دلیل برخودم وظیفه می دانم که صمیمانه از شما عذرخواهی کنم. قطعا پیگیری های لازم را انجام خواهم داد ولی هم اکنون بنده باید پاسخگوی شما باشم که از شما پوزش می طلبم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر یزد در خطاب به حمید شکری خانقاه، گفت: بنده دیروز مدتی در کلاس شما حضور یافتم و به دلیل مفاهیمی که کسب کردم خودم را شاگرد شما می دانم. این ناهماهنگی پیش آمده را بر شاگرد خود ببخشایید.

شکری خانقاه نیز در پاسخ به احمدرضا قدیریان اظهار داشت: اقدام رئیس دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر یزد ستودنی، ارزشمند و شایسته تقدیر است.

وی در ادامه افزود: یکی از بزرگترین ضعف های مدیریتی ما در کشور عدم پذیرش اشتباه و عذرخواهی توسط مدیران است. بیایید این اتفاق را به فال نیک بگیریم. از شهامت و صداقت دکتر قدیریان سپاسگزاری می کنم.

این اقدام احمدرضا قدیریان تشویق های چندباره حضار را به همراه داشت. هرچند اهالی رسانه استان و خانه مطبوعات استان یزد از وی انتظار عذرخواهی نداشتند و دانشگاه فرهنگ و هنر بدون هیچ چشمداشتی در برگزاری این دوره آموزشی همکاری می کرد؛ اما عذر خواهی رئیس این دانشگاه نشان داد که هرچند این جسارت در سطح استان و کشور به نفس نفس افتاده اما هنوز در روحیه برخی از خادمان مردم زنده است.

عذرخواهی مسئولان حلقه مفقوده ای است که دامن گیر شرایط بحرانی کشور شده و سبب نارضایتی مردم نسبت به شرایط اقتصادی موجود شده است. شرایطی که می تواند با پذیرش اشتباه، آرامش دوباره ای به دل های آشوب و پرتلاطم بخشد و جوانه ای امید را برای آینده ای بهتر در دل ها زنده کند.

آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم در اسفند ماه 1396 با اشاره به فرهنگ عذرخواهی مسئولان و مدیران ارشد، نظام تأکید کرد: فرهنگ عذرخواهی از مردم در کنار دلسوزی به مردم دارای اهمیت است، با نگاهی به واژه عذر و مشتقات آن تنها عذرخواهی به فرد و تنها به فرد مسئول منتهی نمی‌شود بلکه به کار اشتباهی که زیرمجموعه مدیر انجام داده مربوط می‌شود، عذرخواهی اخیر مقام معظم رهبری به خاطر کم‌کاری مسئولان و مدیران است، بنابراین انسان باید عذرخواهی کند همان‌گونه که عذر پذیر نیز باید باشد.

آیت الله سعیدی مهارت عذرخواهی را مهم‌ترین فنونی دانست که باید مدیران آن را یاد گرفته و به آن عمل کنند و تأکید کرد: عذرخواهی حلقه مفقوده در فرهنگ مدیران است.

حال باید دید واکنش مسئولان عالی رتبه استانی و کشوری نسبت به این اقدام ارزشمند رئیس دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ هنر یزد به اهالی رسانه چه خواهد بود. آیا این اقدام در استان یزد تکرار خواهد شد؟ یا عذرخواهی احمدرضا قدیریان بر اوراق تاریخ مدیریتی استان به تنهایی ثبت خواهد شد و روال سکوت مسئولان یزدی ادامه خواهد یافت؟!

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار