"دکه ی خبری تابناک همدان" درنظردارد؛ همه روزه مهمترین عناوین اخباراستان راازدیدگاه رسانه های استان به آگاهی مردم برساند؛ لذامخاطبین محترم می توانند مارابانظرات سازنده خودجهت بهبود اطلاع رسانی، همراهی نمایند.
کد خبر: ۶۳۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷ 20 July 2015
معلولیت‌های بالای جسمی و ذهنی به علت ازدواج‌های فامیلی در اسدآباد

ایسنا -  رئیس اداره بهزیستی شهرستان اسدآباد گفت: معلولیت‌های جسمی و ذهنی این شهرستان به علت ازدواج‌های فامیلی و مشکلات ژنتیکی بیش از سایر شهرستان‌های استان همدان است.

 "اکبر احمدی" معلولان جسمی و ذهنی شناسایی شده و تحت پوشش بهزیستی این شهرستان را یک هزار و 488 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد معلولان 496 نفر از خدمات مستمر و مابقی از خدمات غیرمستمر بهزیستی استفاده می‌کنند. 

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته برای 63 نفر از توانجویان این شهرستان توسط بهزیستی اشتغال شده است، خاطرنشان کرد: اکثریت این افراد با ارائه تسهیلات لازم از اشتغال خانگی برخوردار شده‌اند.



وضعیت حجاب در جامعه و دانشگاه‌ها رضایت‌بخش نیست

ایسنا - معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان گفت: وضعیت حجاب در جامعه و دانشگاه‌ها رضایت‌بخش نبوده و نیاز به هم‌فکری و اقدامات آگاهانه بیشتری دارد.

 "دکتر "طاهری" اظهار کرد: دانشگاه بخشی از جامعه بوده و جزیره‌ای مستقل نیست و آنچه در جامعه رخ می‌دهد به طور یقین در دانشگاه‌ها نیز منعکس خواهد شد بنابراین نمی‌توان گفت که وضعیت حجاب در دانشگاه خوب بوده و یا بد است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بحث عفاف و حجاب یکی از ارزش‌هایی است که دین مبین اسلام بر روی آن تاکید فراوان داشته و یکی از رسالت‌های فرهنگی جامعه اهتمام ورزیدن به این امر بوده، دانشگاه در کنار سایر نهادها ملزم به تلاش در مسأله عفاف و حجاب است و دانشگاه آزاد همدان نیز تاکنون اقدامات خوب و پسندیده‌ای در این زمینه انجام داده است.



کشف 125 کیلوگرم انواع موادمخدر در همدان

فرمانده انتظامی استان همدان از کشف 125 کیلوگرم انواع موادمخدر ظرف 24 ساعت گذشته در استان خبر داد.

به گزارش ایسنا؛"، سردار "حاجی‌محمد مهدیان‌نسب" ، با بیان اینکه نیروی انتظامی همدان در 23 محور مواصلاتی استان بازرسی دائمی دارد، اظهار کرد: تور بازرسی نیروی انتظامی به صورت دائمی و گسترده در سطح استان پهن شده تا استان را برای متخلفان ناامن کند.

وی افزود: طی 24 ساعت گذشته 125 کیلوگرم انواع مخدر کشف شده که در این راستا سه دستگاه خودور توقیف و 7 نفر نیز دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.



بازدید 40 هزار نفری مسافران از غار علیصدر

ایسنا - مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر از بازدید بیش از 40 هزار نفر از غار علیصدر در تعطیلات عید فطر خبر داد.

 "حمیدرضا ریاری" ، اظهار کرد: در تعطیلات عید فطر روزانه 15 هزار نفر از غار علیصدر بازید کردند که در مجموع در این ایام بیش از 40 هزار نفر به غار آمدند.

وی افزود: این میزان بازدید از غار علیصدر طبیعی بوده و با توجه به تجربیات سال گذشته تمهیدات و شرایط رفاهی و سایر امکانات جانبی در اختیار مسافران قرار داده شد و آن‌ها هیچ‌گونه مشکلی برای بازدید از غار نداشتند.



نبود پارکینگ‌های عمومی برای مسافران همدانی

رئیس انجمن راهنمایان گردشگری همدان گفت: نبود پارکینگ‌های عمومی معضل جدی شهر گردشگر پذیر همدان است که در تعطیلات عید فطر میادین شهر به پارکینگ عمومی تبدیل شده است.

بهنام افتخاری در گفت‎وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، درباره آمادگی استان همدان برای پذیرایی از مسافران در تعطیلات عید فطر اظهار داشت: متاسفانه برنامه‌ریزی خاصی از سوی مدیران استان برای تفریح، راهنمایی و اسکان مسافران تعطیلات عید فطر صورت نگرفته است.


ساماندهی وانت‏‌بارهای عرضه میوه اولویت شهرداری همدان است

تسنیم - معاون خدمات شهری شهرداری همدان از فعالیت ۵۰۰ وانت عرضه میوه در سطح شهر همدان خبرداد و گفت: وانت‎بارهای عرضه میوه در شهر همدان ساماندهی می‏‌شوند.

مجید درویشی
، با اشاره به پلمپ تعدادی از بنگاه‎های معاملات ملکی در شهر همدان اظهار داشت: اگر قرار بر پلمب باشد 80 درصد واحدهای صنفی واقع در منطقه 3 همدان باید پلمب شود.



بازدید648 هزار نفر از اماکن گردشگری همدان

معاون گردشگری همدان از بازدید ۴۶۸ هزار نفر از اماکن گردشگری همدان خبر داد و گفت: ۳۴۰ هزار نفر در شهر همدان اسکان یافتند.

علی خاکسار در گفت‎وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، با اشاره به اینکه حجم بالایی از مسافران برای تعطیلات عید فطر همدان را برای سفر انتخاب کردند، اظهار داشت: تلاش بسیاری صورت گرفته تا بهترین خدمات به مسافران در این تعطیلات ارائه شود ولی نباید انتظار داشت که این خدمات در حد ایده‎آل باشد.

وی با بیان اینکه قبل از ایام تعطیلات جلسات متعددی برای هماهنگی بین دستگاه‎‏های مرتبط صورت گرفت، افزود: متاسفانه به غیر از چند دستگاه محدود نهادی پای کار نبوده و به نوعی می‎توان گفت میراث فرهنگی و آموزش و پرورش بیشترین فعالیت در این ایام تعطیلات داشتند.



اكيپ‌های بازرسی از خطوط انتقال فاضلاب در همدان فعال شد

 مهر-  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به انتشار گزارش خبرگزاری مهر با تيتر دست‌های مزارع سبزی همدان «بو» می دهند، عنوان کرد: اكيپ‌های بازرسی از خطوط انتقال فاضلاب در همدان فعال شد.

سیدهادی حسینی بیدار  با قدردانی از آگاهی بخشی و تعامل سازنده خبرگزاری مهر در حوزه عمل این شرکت به انتشار گزارش بیستم تیرماه با عنوان «دست‌های مزارع سبزی همدان "بو" می‌دهند»، عنوان کرد: شركت آب و فاضلاب استان همدان، برای جلوگیری از برداشت غیر قانونی خطوط انتقال فاضلاب شهرهای تحت پوشش تصفیه خانه فاضلاب همدان، اكیپ‌های بازرسی از خطوط انتقال فاضلاب که نزدیک به ۳۵ کیلومتر است را تشكیل داده است.

حسینی بیدار با اشاره به تعامل و همکاری نزدیک نیروی انتظامی شهرستان های همدان و بهار گفت: ضمن شناسایی، متخلفین تحویل مقامات قضایی داده شده و پس از این نیز تحویل خواهند شد.



در تعطیلات مدیریت گردشگری هم تعطیل شد

مهر - دغدغه اصلی خبرگزاری فارس امروز عدم تحقق وعده های مسئولین حوزه گردشگری استان است که در تعطیلات عید فطر با وجود آنکه مسافر قابل توجهی به همدان آمد اما امکانات و خدمات لازم برای مسافران لحاظ نشد به طوری که این امر هنوز در این استان با مشکل مواجه است و مدیریت مناسبی نمی‌شود.

 تعطیلات عید فطر فرصتی را فراهم کرده تا بسیاری از مسافران، استان همدان را به عنوان مقصد سفر انتخاب کنند و به همدان بیایند.

حضور مسافران در همدان آن هم به تعدادی قابل توجه، نیازمند فراهم کردن امکانات خدماتی از سوی مسئولان و دستگاه‌های خدماتی است که متاسفانه این مهم در روزهای گذشته حاصل نشده است.

حضور مسافران از نقاط مختلف کشور در همدان فرصتی بود که مسئولان استان می‌توانستند بهترین استفاده را از آن داشته باشند و استان همدان را به عنوان یکی از مقاصد گردشگری معرفی کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار