در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم مطرح شد
در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم، برنامه‌های هفته ازدواج در این استان تشریج شد؛ از جمله این برنامه برپایی نمایشگاه هفته ازدواج و برگزاری همایش ترویج واسطه گری در امر ازدواج است.
کد خبر: ۶۳۸۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲ 01 August 2018

به گزارش تابناک قم، جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم ظهر امروز در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد.

حسن عابدی در ابتدای این جلسه با اشاره به برگزاری کنگره شهدای جوان مدافع حرم در استان قم اظهار کرد: این کنگره برای تکریم خانواده‌های شهدای مدافع حرم از 15 استان در قم برگزار شد، به دنبال برگزاری مراسم افتتاحیه جشنواره فرهنگی و هنری شهدای مدافع حرم در ایام دهه فجر در استان هستیم.

وی ادامه داد: برنامه‌های اوقات فراغت باید به صورت سالیانه و دائمی در استان قم برگزار شود و سامانه ای برای اطلاع رسانی در خصوص برنامه‌های اوقات فراغت دستگاه‌های استان در قم راه اندازی شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم افزود: طرحی را با همکاری دادگستری شروع کردیم تا زوج‌های متقاضی طلاق پیش از ارائه دادخواست در دوره آموزشی شرکت کنند، برگزاری این دوره موجب پشیمانی برخی از این زوج‌ها از طلاق شد.

عابدی با اشاره به دوره‌های آموزشی برای زوج های جوان اظهار کرد: طی چند سال اخیر برای 18 هزار و 700 نفر از زوجین جوان در استان، دوره آموزشی تحکیم خانواده برگزار کردیم.

لزوم تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج در قم

وی ادامه داد: باید صف انتظار برای دریافت تسهیلات ازدواج برای زوج‌های جوان کوتاه شود تا این زوج‌ها رضایتمندی بیشتری داشته باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم افزود: از سال گذشته برای تشکیل مجمع خیرین ازدواج در استان قم تلاش کردیم و این مجمع تشکیل شد. در نخستین فرصت، نشست هیأت امنای این مجمع جلسه برگزار خواهد کرد تا هیأت مدیره در آن جلسه انتخاب شود.

عابدی زمان هفته گرامیداشت ازدواج را 22 تا 28 مرداد دانست و تصریح کرد: این هفته به مناسبت سالروز ازدواج حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) نامگذاری شده است و به دنبال برگزاری باشکوه هفته ازدواج در استان قم هستیم.

برگزاری نمایشگاه هفته ازدواج در قم

وی ادامه داد: جشنواره تقدیر از فعالین و خیرین برتر در حوزه ازدواج را در استان قم برگزار می‌کنیم، خادمان ازدواج افرادی هستند که جهیزیه را برای زوج‌های جوان تامین می‌کنند و برای آن‌ها مسکن می‌سازند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم افزود: به دنبال برگزاری نمایشگاه هفته ازدواج در خانه جوانان در استان هستیم؛ هدف برگزاری این نمایشگاه، معرفی موسسات و دستگاه‌ها و خدمات آن‌ها در خصوص ازدواج است و در کنار این نمایشگاه برنامه‌های آموزشی هر شب برگزار می‌شود.

عابدی ارائه مشاوره‌های پیش از ازدواج به جوانان را ضروری دانست و تصریح کرد: هنوز ضرورت این مشاوره‌ها برای مردم نهادینه نشده است و باید در هفته ازدواج بر مشاوره‌های پیش از ازدواج تاکید شود.

همایش ترویج واسطه گری در امر ازدواج در قم

وی ادامه داد: در هفته ازدواج همایش آموزشی ترویج واسطه گری در امر ازدواج در استان قم برگزار می‌شود و شاهد برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی زوجین جوان استان در هفته ازدواج خواهیم بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم افزود: سال گذشته به دستور استاندار بحث تشکیل هیأت اندیشه ورزان جوان مطرح شد و در نهایت این هیأت را تشکیل دادیم، هدف از تشکیل آن بیان مشکلات جوانان و ارائه راهکارها برای حل آن‌ها خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: جلسات ساماندهی امور جوانان در بخش‌های قم فعال شدند و به دنبال استمرار این جلسات در طول سال هستیم.

آمار ازدواج و طلاق دستگاه ها هماهنگ شود

سید محمد رضا هاشمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم در بخش دیگری از جلسه با اشاره به آموزش‌های پیش از ازدواج اظهار کرد:زمان این آموزش‌ها از دو ساعت به 8 ساعت رسید و افزایش 6 ساعتی این آموزش‌ها را در استان شاهد بودیم.

وی ادامه داد: باید در خصوص آمارهای ازدواج و آمارهای طلاق هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی استان باشد تا چند گانگی را در این آمارها شاهد نباشیم.

لزوم برنامه ریزی برای کاهش طلاق در بین کارمندان قمی

سید مهدی صادقی در بخش پایانی جلسه با اشاره به لزوم تلاش برای کاهش آمار طلاق در استان قم اظهار کرد: باید دستگاه‌های استان با هم افزایی به دنبال تلاش برای کاهش این آمار باشند و در این راستا هدف گذاری کنند.

وی ادامه داد: باید بسته‌های مشوق به کارمندان مجرد در دستگاه‌های استان قم برای تشویق آن‌ها به ازدواج ارائه بدهیم و امکان صرف اعتبارات دولتی و کمک خیرین در این خصوص وجود دارد.

استاندار قم افزود: باید به دنبال افزایش آمار ازدواج در بین کارمندان دولتی و کاهش آمار طلاق در بین آن‌ها باشیم و دستگاه‌های استان باید در این خصوص برنامه داشته باشند.

صادقی استفاده از نظرات جوانان در دستگاه‌های دولتی را ضروری دانست و تصریح کرد: آن‌ها با ارائه نظرات خودشان موجب عمق بخشیدن به برنامه‌های دولت می‌شوند.

وی ادامه داد: هدف گذاری دشمن ایجاد اختلال در هم افزایی بین اقشار مختلف مردم است، جنگ روانی در این خصوص وجود دارد و نباید در زمین دشمن بازی کنیم، باید به دنبال آگاه سازی دیگران باشیم تا نقشه دشمن محقق نشود، دشمن به دنبال فلج کردن اقتصاد کشور است.

استاندار قم خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال سوء استفاده از مطالبات به حق مردم است تا اهداف خودش را محقق کند، مدیریت صحنه اجتماعی و سیاسی در این وضعیت سخت است و باید در این شرایط هوشمندی خودمان را حفظ کنیم، دشمن هدف خودش را نابودی کلیت نظام جمهوری اسلامی ایران قرار داده است، اکنون دوره تسویه حساب سیاسی نیست.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار