استاندار همدان با ارزیابی مشکل بیکاری استان خواستار همراهی محیط زیست با تولید در همدان شد
کد خبر: ۶۳۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷ 20 July 2015
استاندار همدان با ارزیابی مشکل بیکاری استان خواستار همراهی محیط زیست با تولید در همدان شد

به گزارش  اداره کل روابط عمومی استانداری همدان، محمد ناصر نیکبخت در دیدار با سید محمد مجابی،معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: محیط زیست همدان برای بنده خیلی مهم است و خودم را محیط زیستی می دانم اما در کنار آن تولید استان هم مهم است و ما محیط زیست و تولید را با هم در همدان می خواهیم.

وی با ذکر اینکه نباید بیش از اندازه سختگیری کرد، گفت: البته حفظ عرصه های زیست محیطی، منابع طبیعی و منابع زیستی کشور ضروری است.

استاندار خاطرنشان کرد: در استان همدان کار برای تولید نشده است به این منظور با وجود ایجاد ماهانه یک هزار شغل در استان ولی این آمار محسوس نیست.

نیکبخت با تاکید بر ضرورت رعایت شرایط زیست محیطی خواستار برخورد جدی با واحدهای آلاینده که سلامت مردم را به خطر می اندازند شد.

وی اضافه کرد: مشکل اصلی استان اکنون نوع بهره برداری و استفاده از آب است که برنامه هایی برای این حوزه در دست اجرا است و به عنوان نمونه همدان تنها استانی است که توانسته چاههای غیر مجاز را در حد توان مسدود کند.

استاندار با تقدیر از زحمات و خدمات مدیر کل سابق سازمان حفاظت از محیط زیست و سرپرست این سازمان ، اظهار داشت: در خدمت ماموریت مدیر کل جدید سازمان در استان هستیم تا با همکاری، استان خوب و خوش آب و هوایی که برای گردشگری آن برنامه داریم ، آلوده نشود.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست نیز گفت: اصل بر این است که رفاه اجتماعی حق مردم است و شاخص دنیا اکنون شاخص کیفیت زندگی است اما نباید صنعت برای زندگی مردم مشکل ایجاد کند.

سید محمد مجابی افزود: صنایع سبز و صنایع بازیافت باید مورد توجه باشد تا مشکلی از محیط زیست حل شود.

وی با یادآوری برنامه های محیط زیستی رئیس جمهوری اضافه کرد: اکنون بحث های محیط زیستی از مطالبات مردم است زیرا بحرانهایی که پیدا کرده باعث جلب توجه شده است.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور ادامه داد: استان همدان جایگاه ویژه ای در گردشگری دارد و هرچقدر از این فرصت استفاده شود تاثیر خود را بر توسعه همه جانبه خواهد گذاشت.

مجابی در پایان خواستار توجه بیشتر استاندار به لحاظ امکانات، اعتبارات و منابع انسانی برای توانمندی جایگاه و تشکیلات سازمان حفاظت ازمحیط زیست در استان شد.

در این آیین از زحمات قربانعلی محمد پور مدیرکل سابق و سید عادل عربی سرپرست حفاظت محیط زیست همدان تقدیر و محمدرضا محمدی به عنوان مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست استان همدان معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار