رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز از راه‌اندازی سامانه حمل‌ و نقل ویژه معلولان خبرداد.
کد خبر: ۶۳۷۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰ 31 July 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:نواب قائدی عضو شورای اسلامی شهر شیراز در چهل و هفتمین نشست شورای شهر شیراز، گفت: لایحه‌ی پیشنهادی شهرداری مبنی بر خرید ۵ خودرو ون ویژه جانبازان و معلولان با اکثریت ارا تصویب شد.

وی افزود: با تصویب این لایحه، به شهرداری اجازه داده می‌شود در راستای راه‌اندازی سامانه‌ حمل و نقل معلولان و ارائه خدمات مطلوب حمل و نقل همگانی به اقشار خاص نسبت به خرید ۵ دستگاه خودرو ون مناسب سازی شده ویژه معلولان و جانبازان اقدام کند.

قائدی ادامه داد: سازمان حمل و نقل و مسافر مکلف شد از تاریخ ابلاغ این مصوبه در مدت دو ماه اقدام به راه‌اندازی سامانه حمل و نقل معلولان و جانبازان کند.

رییس کمیسیون عمران، حمل ونقل وترافیک شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به مشکلات زیاد حمل و نقل جانبازان و معلولان ابراز امیدواری کرد که با کمک خیران این سامانه در آینده توسعه یابد به گونه‌ای که بتوان شماره سه رقمی تلفن را برای حمل و نقل معلولان اختصاص داد.

علی ناصری عضو شورای اسلامی شهر شیراز هم گفت: فساد، تبعیض و بی عدالتی می‌تواند هسته تشکیل دهنده آسیب یک جامعه باشد.

وی با بیان اینکه فساد، شامل فعالیت‌های بسیاری از جمله رشوه خواری و اختلاس است، یکی از ارکان فساد را رانت عنوان کرد.

ناصری تصریح کرد: بررسی تمام تأثیرات گسترش رانت‌خواری در یک جامعه میسر نیست و تنها آنچه می‌توان به‌یقین ابراز داشت این است که رانت‌خواری به معنای آسیب‌پذیری بیشتر جامعه است.

وی افزود: تنها دولت مسئول کاهش فساد نیست بلکه مجلس، نهاد‌های مدنی، صاحبان مشاغل، رسانه‌ها و حتی شهروندان عادی نیز در کاهش فساد مسئول هستند.

ناصری بیان کرد: راهکار‌های بسیاری، از تقویت سیستم نظارتی بر اقتصاد گرفته تا جهت دهی شرایط یکسان برای بهره مندی اقشار مختلف جامعه از ظرفیت‌های موجود و ایجاد شده، می‌تواند در حل این مشکل، تأثیر داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: اساسی‌ترین عامل برای حذف رانت خواری از اقتصاد، تغییر رویکرد اخلاقی افراد است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار