معاون امور عمرانی استانداری همدان گفت: باید با برنامه ریزی و وفاق و همدلی از بیابان شدن دشت های استان جلوگیری کرد
کد خبر: ۶۳۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷ 19 July 2015
معاون امور عمرانی استانداری همدان گفت: باید با برنامه ریزی و وفاق و همدلی از بیابان شدن دشت های استان جلوگیری کرد

 به گزارش ایرنا؛ محودرضا عراقی درآیین معارفه مدیرکل جدید حفاظت محیز زیست همدان گفت: چالش اصلی همدان بحث آب و کمبود آب است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در چند سال گذشته به زحمت مقاطع بحرانی را با برنامکه ریزی پشت سر گذاشته ایم و برداشتهای اضافه غیربهره ور باعث بروز این مشکل شده است.

وی با ذکر اینکه امسال 900 حلقه چاه مسدود شد گفت: همدان در این زمینه جزو استانهای دارای رتبه است و برای جلوگیری از بروز کم آبی برخورد قانونی با متخلفان ادامه دارد.

معاون عمرانی استاندر همدان تاکید کرد: برنامه های جهادکشاورزی و آب منطقه ای برای تغییر الگوی کشت و استفاده بهینه و اقتصادی از آب ارائه دهند تا از آب کمتر بهره بیشتر برده شود.

عراقی با بیان اینکه همدان استان گردشگری است و توسعه استان در گردشگری دیده شده گفت: محیط زیست برای این استان بسیار با اهمیت است چون اگر محیطی سالم، فضای و چشم انداز طبیعی نداشته باشیم نمی توانیم قطب گردشگری کشور باشیم.

وی گفت: منتظر یک تحول بزرگ در مجموعه محیط زیست استان هستیم برای اینکه در دولت تدبیر و امید با احساسات تصمیم گیری نمی شود و با استفاده از خرد جمعی، تدبیر و منطق مدنظر است.

وی افزود: دولت یازدهم دنبال توسعه پایدار در کشور است و هدفش کسب رضایت های مقطعی و زودگذر نیست و قولهای زودگذر و غیر قابل اجرا به مردم نمی دهد.

وی گفت: محیط زیست باید در تمامی ابعاد زندگی مردم نهادینه شود چون مساله محیط زیست یک موضوع روی کاغذ یا یک طرح نیست.

در این آیین از زحمات قربانعلی محمد پور مدیرکل سابق و سید عادل عربی سرپرست حفاظت محیط زیست همدان تقدیر و غلامرضا محمدی به عنوان مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست استان همدان معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار