عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی لنگرگاه منطقه است، گفت: ایران نقش استراتژیک در منطقه دارد و از بُرد امنیتی و تمدنی-تاریخی در تنگه‌های شرق آسیا برخوردار است.
کد خبر: ۶۳۴۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴ 24 July 2018


تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمدجواد جمالی نوبندگانی در توضیح نقش جمهوری اسلامی در امنیی صادرات نفتی حوزه خلیج فارس و توانایی در ایجاد مانع بر سر صادرات نفتی سایر کشورهای این منطقه، گفت: جمهوری اسلامی ایران لنگرگاه منطقه است و شهید داده تا جغرافیای سیاسی منطقه تغییر نکند، از سوی دیگر جنگیدیم تا کشورهای همسایه چون عراق و سوریه تجزیه نشود.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر کشوری جز مرزهای خود از بُرد امنیتی متفاوتی برخوردار است، تصریح کرد: همانگونه که آقای رئیس‌جمهور در روزهای اخیر اشاره کردند، در طول جنگ تحمیلی دفاع مقدس علی‌رغم اینکه به کمک سعودی‌ها به جزیره خارک به عنوان پایگاه اصلی صادرات نفتی حمله شد، ما خویشتن‌داری کردیم و تنگه هرمز را نبستیم.

وی افزود: در شرایط کنونی موضوعی که از سوی رئیس جمهور مطرح شد یک شرط داشت، آقای روحانی تاکید کردند در صورت عدم فروش نفت جمهوری اسلامی ایران، تنگه هرمز را می‌بندیم اما متاسفانه دشمنان به شروط توجه نمی‌کنند و تنها به این تهدید پرداخته شده تا اهداف خود را جامه عمل بپوشانند.

جمالی‌نوبندگانی یادآور شد: جمهوری اسلامی تا به امروز خویشتن‌داری کرده و نَرم سخن گفتیم اما آنها این موضع را به حساب ضعف ما می‌گذارند، تا زمانی که فرد سرکش و متکبری چون ترامپ به تهدید علیه جمهوری اسلامی بپرازد هم شرایط ملتهب باقی می‌ماند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تنگه‌های اقتصادی مهم و ژئوپلیتیک، گفت: تنگه هرمز، باب المندب، کانال سوئز، جبل الطارق و تنگه‌هایی در شرق آسیا از تنگه‌های مهم اقتصادی است و جمهوری اسلامی در مناطقی که بُرد امنیتی و نفوذی و بُرد تمدنی و تاریخی دارد نقش مهمی می‌تواند ایفا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار