در بازدید استاندار و شهردار تبریز از واحدهای در حال احداث جایگزین بافت فرسوده تبریز مطرح شد:
صبح امروز استاندار و شهردار تبریز از واحدهای در حال احداث جایگزین بافت فرسوده تبریز بازدید کردند.
کد خبر: ۶۳۴۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶ 24 July 2018

به گزارش تابناک تبریز، مجید خدابخش صبح امروز در حاشیه بازدید از واحدهای در حال احداث جایگزین بافت فرسوده تبریز با بیان اینکه طرح بازآفرینی شهری در کلانشهر تبریز آغاز به کار کرده، اظهار کرد: این طرح شامل اصلاح بافت فرسوده و بافت حاشیه نشین شهری است که خوشبختانه مقدمات خوبی در این راستا در کلانشهر تبریز صورت گرفته که باید به این اقدامات سرعت ببخشیم.

وی با بیان اینکه حدود 350 هزار نفر در بافت فرسوده و حاشیه نشین کلانشهر تبریز زندگی می کنند، ادامه داد: بازسازی و احداث واحدهای جایگزین در اولویت کاری دولت دوازدهم قرار گرفته به طوری که ریاست محترم جمهوری در جلسه ای با حضور هشت تن از استانداران و هشت تن از شهرداران کلانشهرها بر این مسئله تأکید کردند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه 175 واحد مسکونی در پاسداران به حاشیه نشینان تحویل داده شده، اظهار کرد: 10 هزار واحد مسکونی دیگر نیز باید در کلانشهر تبریز احداث شود که از این تعداد 600 واحد مسکونی در شهرک اندیشه تبریز در حال احداث است که مشکل تسهیلات بانکی این واحدها حل و به پیمانکار دستور از سرگیری این پروژه داده شد.

وی در ادامه به میدان صاحب الامر تبریز اشاره کرد و گفت: امروز از پروژه های این میدان نیز بازدید شد که امیدواریم با واگذاری مغازه های موجود در این میدان، نسبت به توسعه آن اقدام شود.

خدابخش همچنین ادامه داد: قدم های بزرگی در راستای اصلاح بافت فرسوده و حاشیه نشینی کلانشهر تبریز صورت می گیرد که امیدواریم با رفع موانع و مشکلات موجود بر سر راه این مسئله، بتوانیم با این معضل شهری مقابله کنیم، البته در این راستا شهرداری تبریز اقدامات مطلوبی صورت داده است.

 

شهردار تبریز :تسهیلات دولتی به 600 واحد مسکونی اعطا می شود

ایرج شهین باهر نیز در حاشیه بازدید استاندار آذربایجان شرقی از واحدهای در حال احداث جایگزین بافت فرسوده تبریز با بیان این مطلب اظهار کرد: بحث حاشیه نشینی و اصلاح بافت فرسوده، نیازمند کار جمعی است که خوشبختانه تمامی دستگاه های اجرایی استان در کنار همدیگر، تلاش دارند تا گره ای از مشکلات حاشیه نشینی در کلانشهر تبریز را باز کنند.

وی افزود: در سال های گذشته اقداماتی در خصوص واحدهای جایگزین بافت فرسوده انجام شده که بنا به دلایلی این پروژه، ماه ها متوقف بود که امسال با اراده دولت، اقداماتی در این خصوص انجام می شود.

شهردار تبریز با بیان اینکه به 600 واحد مسکونی از سوی دولت تسهیلات اعطا می شود، ادامه داد: شهرداری تبریز نیز تسهیلات رایگانی از جمله عدم دریافت عوارض و سایر تسهیلات تشویقی برای حل مشکلات حاشیه نشینی صورت می دهد که امیدواریم این 600 واحد تا 10 هزار واحد مسکونی افزایش یابد.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرداری تبریز در راستای رفاه و آسایش شهروندان تبریزی اقدامات موثری انجام داده، اظهار کرد: پروژه های توانمندسازی، مسیرگشایی، بهسازی و افزایش سرانه کاربری های عمومی از جمله اقدامات شهرداری تبریز است که امیدواریم در راستای رفاه و آسایش شهروندان تبریزی، پروژه های شهرداری با سرعت هر چه بیشتر به اتمام برسد.

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :