رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه گفت: براساس ارزیابی هایی که کارشناسان از ساختمان دانشگاه پیام نور ثلاث باباجانی داشته اند، سازه این ساختمان خسارت ندیده و قابل بازسازی است.
کد خبر: ۶۳۴۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰ 24 July 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،بهمن سعیدی پور، بااشاره به وقوع زلزله 5.9 ریشتری ظهر روز گذشته(31 تیر) در تازه آباد، اظهارکرد: در این زلزله بخش هایی از ساختمان دانشگاه پیام نور مرکز ثلاث باباجانی دچار آسیب و خسارت شد.

وی ادامه داد: در زلزله سال گذشته هم قسمت هایی از دیوارهای این دانشگاه دچار ترک خوردگی شده بود که در زلزله دیروز(یکشنبه) این آسیب ها تشدید شد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه با تاکید براینکه این ساختمان تخریب نشده، اعلام کرد: براساس ارزیابی که کارشناسان از ساختمان انجام دادند، نمای ساختمان، دیوارهای جانبی و سقف کاذب و غیرسازه ای آن آسیب دیده و ساختمان قابل بازسازی است.

وی افزود: پیش بینی می کنیم برای بازسازی این ساختمان حدود 800 تا یک میلیارد تومان اعتبار لازم باشد، امابرآورد نهایی این میزان اعتبار باید توسط کارشناسان بصورت دقیق انجام گیرد.

سعیدی پور با اشاره به اینکه ساختمان این دانشگاه در سال 89 ساخته شده، عنوان کرد: تمام تلاش خود را بکار خواهیم گرفت تا این ساختمان ظرف دوماه آینده و برای شروع سال تحصیلی جدید دانشجویان بازسازی شود.

وی در ادامه به تخریب ساختمان دانشگاه پیام نور سرپلذهاب در زلزله 7.3 ریشتری سال گذشته اشاره کرد وگفت:در این زلزله همچنین ساختمان مراکز قصرشیرین، گیلانغرب، اسلام آباد غرب و تازه آباد نیز دچار خسارت شدند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه با بیان اینکه برای بازسازی و مرمت این دانشگاه ها بیش از دو میلیارد تومان در سال گذشته اعتبار مشخص کردیم، اعلام کرد: متاسفانه این اعتبار هنوز تامین نشده هرچند که این میزان اعتبار در شرایط فعلی دیگر پاسخگو نیست و باید دوبرابر شود.

وی اضافه کرد: برای سال تحصیلی جدید امکان راه اندازی ساختمان دانشگاه مرکز سرپلذهاب وجود ندارد و در این راستا تعدادی کانکس را مهیا کرده ایم تا دانشجویان در آن مستقر شوند.

به گفته این مسئول ساختمان سایر مراکز آسیب دیده تا مهر امسال آماده شروع سال تحصیلی خواهند شد.

 

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار