عاشقان روزه دار پس از تحمل یک ماه جهاد در گرمای طاقت فرسای امسال روزشنبه با حضور در مصلای امام خمینی (ره) تهران عید بندگی خود را با اقامه نماز به امامت ولی امر مسلمین جهان جشن گرفتند.
کد خبر: ۶۳۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹ 18 July 2015
-مصلای تهران و خیابان های اطراف مملو از جمعیتی بود که به عشق گرفتن پاداش یک ماه بندگی خود سر از پا نمی شناختند، پیر و جوان، کوچک و بزرگ، زن و مرد به عشق کسب پاداش ماه بندگی و تجدید بیعت با ولی امر مسلمین همزمان با طلوع فجر عید روانه میعادگاه عاشقان پایتخت، مصلای امام خمینی(ره) تهران شده بودند.

- از حدود ساعت شش صبح امروز در خیابان های اطراف مصلی تهران ترافیک قابل توجهی به چشم می خورد که خودروسواران را ترغیب به ادامه مسیر با پای پیاده می کرد.

- پلیس های تخصصی تهران بزرگ به ویژه پلیس راهور در محدوده مصلی تهران حضوری چشمگیر داشتند و خیابان های اطراف را با فاصله ای قابل توجه نسبت به درب های مصلی مسدود کرده بودند.

- ون های سازمان تاکسیرانی شهر تهران از همان دقایق آغازین به شهروندانی که به دلیل مسدود بودن مسیر مجبور به پیاده شدن از خودروهای خود بودند خدمت رسانی می کردند و شمار زیادی از ایستگاه های پذیرایی خواهران و برادران متعلق به شهرداری تهران در تمام مسیرهای منتهی به درب های مصلای از نمازگزاران پذیرایی می کردند.

- نظم بسیار خوبی در خیابان های اطراف مصلای به چشم می خورد و نهادهای خدماتی و امنیتی با هماهنگی کامل حضور شهروندان را تسهیل کرده بود.

- در خیابان های منتهی به مصلای و نیز داخل آن ایستگاه های متعدد دریافت فطریه و کفاره وجود داشت که با استقبال قابل توجه شهروندان روبرو شده بود.

- انبوه جمعیت به اندازه ای بود که در خارج از شبستان اصلی مصلای تهران نیز به سختی جایی برای خواندن نماز یافت می شد.

- گاهنامه فرهنگی و اجتماعی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف از سوی عده ای که خود را دانشجویان این دانشگاه معرفی می کردند در ورودی درب جنوبی مصلای تهران به صورت گسترده پخش می شد.

- برگه های حاوی دعای قنوت نماز عید فطر در داخل و خارج مصلی به صورت گسترده توزیع می شد.

- عاشقان عید بندگی گروه گروه و با صدای بلند به خواندن اذکار عید مشغول بودند و ندای الله اکبر در تمام محل مصلی پیچیده بود.

- با شروع نماز سکوت مطلق مصلای را فرا گرفت و با آغاز خطبه های رهبر معظم انقلاب همه سرتاپا گوش بودند.

- در فرازهایی از سخنان ولی امر مسلمین جهان از جمله اینکه «سیاست ما در مقابل دولت مستکبر آمریکا هیچ تغییری نخواهد کرد» فرمایشات ایشان با تکبیر بلند حاضرین همراه می شد.

- پس از خطبه های رهبر معظم انقلاب عاشقان عید بندگی با چهره هایی خندان و سرشار از رضایت از مصلای تهران خارج شدند.

-انبوه زیاد نمازگزاران باعث شده بود تا خروج آنان از مصلا با تاخیرصورت گیرد و خیابان های اطراف را دچار ترافیک شدیدی از جمعیت کرده بود.

- همزمان با خروج جمعیت از مصلای امام خمینی(ره) ماموران و نظافت کاران شهرداری تهران در قالب گروه های سازماندهی شده برای پاکسازی وارد مصلای می شدند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار