به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس امسال 100 هزار راس دام سبک از این استان به استان های همجوار و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شد.
کد خبر: ۶۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۳ 20 February 2015
محمد مهدی قاسمی، پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: استان فارس با داشتن 12 میلیون راس دام سبک و سنگین 25 درصد گوشت قرمز کشور را تولید می کند.

وی ادامه داد: دامداران فارس سالانه 80 هزار تن گوشت قرمز تولید می کنند که 30 هزار تن آن مازاد مصرف استان است و به استان های همجوار و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود.

قاسمی اضافه کرد: استان فارس با توجه به شرایط و اقلیم مناسب یکی از مستعد ترین مناطق دامپروری محسوب می شود و با دارا بودن برترین نژاد دام کشور، دام آن به عنوان یک الگو در تمام کشور شناخته شده است.

به گفته قاسمی ، استان فارس رتبه دوم تولید گوشت قرمز در کشور را دارد و به دلیل بهنژادی دام و برخورداری از امکانات ویژه تولید از کیفیت بالا یی برخوردار است.

وی بیان داشت:ایجاد زنجیره تولید میان دامداران و دامپروری ها ، تولید کنندگان خوراک دام و کشتارگاه ها می تواند در ارتقا سطح تولید و حفظ پایداری درآمد در این زنجیره اثرگذار باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ادامه داد:دولت باید زمینه خرید تضمینی گوشت قرمز را برای این استان فراهم کند تا بتوان ثبات بازار در خشکسالی را حفظ کرد.

قاسمی افزود:خشکسالی متوالی در فارس ، فقر مراتع و مشکلات تامین علوفه خسارت زیادی را به بخش دامپروری وارد می کند که باید برای جبران آن راهکارهای اساسی اندیشیده شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار