نماینده امور ایثارگران در سپاه انصارالحسین(ع) گفت: مرحله سوم تعیین هویت شهدای گمنام در همدان با اولویت شناسایی شهدای تازه تفحص از 29 دی آغاز شد.
کد خبر: ۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۸ 22 January 2015

         به گزارش تابناک همدان، فریدون روشنایی  اظهار داشت: پروژه تعیین هویت شهدای گمنام با استفاده از آزمایشات DNA، در استان آغاز شده و علاوه بر شهر همدان در شهرستان‌های ملایر، نهاوند، اسدآباد، کبودرآهنگ، رزن، تویسرکان، بهار و فامنین نیز درحال اجراست.

روشنایی بیان کرد: این طرح که توسط امور ایثارگران سپاه اجرا  می‌شود، در اولویت نخست شامل شناسایی شهدای تازه تفحص شده و در اولویت دوم شهدای خاکسپاری شده است.

وی افزود: از زمان اجرای این پروژه که حدودا از سال 1383 می باشد با هماهنگی مسئولان مربوطه کمیته جستجوی مفقودین از DNA تمام شهدای تفحص شده نمونه‌برداری انجام ‌می‌دهد، نمونه‌های به دست آمده به آزمایشگاه منتقل و پس از کدگذاری یک بانک DNA از این شهدا تشکیل می‌شود.

روشنایی عنوان کرد: شناسایی شهدای تازه تفحص شده توسط بانک اطلاعاتی حدود دو ماه به طول می‌انجامد و در صورتی که شهید گرانقدری از این طریق شناسایی شد، با نام خود در زادگاهش به خاک سپرده می‌شود، در غیر این صورت اطلاعات وی همراه با اطلاعات محل تدفین ذخیره میشود.

روشنایی اضافه کرد: این طرح در استان همدان در حال اجراست که با دعوت از خانواده‌های شهدای جاوید الأثر سپاه، بسیج، ارتش، نیروی انتظامی و غیره نمونه خون این خانواده‌ها را گرفته و به مرکز ژنتیک انسانی نور سپاه تهران منتقل می‌شود.

نماینده امور ایثارگران در سپاه انصارالحسین(ع) همدان بیان کرد: حدود 400 شهید که پیکرهای مطهرشان در منطقه جا مانده شامل این طرح در شهرستان‌های همدان، ملایر، نهاوند رزن، کبودرآهنگ، تویسرکان، بهار، اسدآباد و فامنین می باشد که با نمونه‌گیری از خانواده‌های این شهدا انجام شده و الحمدلله 75 درصد کار پیشرفت داشته است.

بنا بر گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، وی تصریح کرد: مرحله سوم اجرای این طرح در شهرستان همدان روز دوشنبه 29 دی ماه امسال از ساعت 9 الی 15 عصر در سالن شهید شهبازی سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان اجرا می‌شود که خانواده‌های  محترم شهدای جاوید الاثر جا مانده از این طرح می‌توانند مراجعه نموده تا اقدامات لازم جهت این خانواده های محترم نیز انجام شود همچنین دیگر خانواده های محترم شهدای جاوید الاثر نیز می‌توانند در کل استان با مراجعه به امور ایثارگران سپاه شهر خود اقدام کنند.

 روشنایی تصریح کرد: خانواده‌های محترم شهدای جاوید الاثر می‌توانند در صورت هر گونه ابهام و سوال با شماره 09357732513 تماس حاصل کنند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار