تابناک کهگیلویه وبویر احمد
این مردمان هیچ‌گاه اهل درگیری و برخورد نبوده‌اند و تا آن‌جا که به یاد داریم در همه ادوار و برهه‌ها حسن همجواری را سرلوحه کارها قرار داده
کد خبر: ۶۲۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸ 16 July 2015
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،حجت‌الاسلام ناصر مصباح‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در حفظ احترام ریش‌سفیدان و پایبندی به رسوم مطابق با شرع اسلام از جمله احترام به بزرگترها در کشور نمونه هستند، اظهار کرد: چه بسیار اختلافات بزرگی که بر همین اساس حل و فصل شده و موجبات نزدیکی مردم و طوایف را به هم فراهم کرده است.

امام جمعه سی‌سخت افزود: از گذشتگان خود در استان یاد گرفته‌ایم که بخشش را سرلوحه کارها قرار دهیم و گذشتگان نیز از آیات و روایات چنین رویکردی را الهام گرفته‌اند.

حجت‌الاسلام مصباح‌نژاد افزود: اما در هفته گذشته بر سر موضوعی کوچک و پیش پا افتاده نوعی برخورد میان مردم دو منطقه سی‌سخت و ده‌برآفتاب پیش آمد که از اصل روی دادن چنین اختلافی در شأن مردم فرهنگی هر دو منطقه نبود.

وی با برشمردن خصوصیات اخلاقی و اجتماعی مردم این دو منطقه گفت: هر دو منطقه مردمانی ولایتمدار و اصالت‌مند بوده که از این حیث در استان زبانزد هستند.

امام جمعه سی‌سخت بیان کرد: این مردمان هیچ‌گاه اهل درگیری و برخورد نبوده‌اند و تا آن‌جا که به یاد داریم در همه ادوار و برهه‌ها حسن همجواری را سرلوحه کارها قرار داده و کمترین برخورد و تنشی تاکنون با یکدیگر نداشته‌اند.

مصباح‌نژاد با درخواست از ریش‌سفیدان و معتمدین این دو منطقه برای رفع هر چه سریع‌تر اختلافات افزود: امیدواریم که این مشکل را تا روز عید سعید فطر برطرف کرده و مردم مانند گذشته در کنار هم و با هم در راه توسعه منطقه و استان قدم بردارند.

وی با قدردانی از دستگاه قضایی و نیروهای امنیتی و انتظامی که به جد دنبال رفع کدورت‌ها میان این دو طایفه هستند برای کمک به رفع هر چه زودتر مشکل رخ داده، اعلام آمادگی کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار