در راستای اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر
تابناک : امربه‌معروف ونهی ازمنکر وظیفه هرمسلمانی است و حاكميت اسلامي در درجه اول باید از درون خودش يعني از همه اماكن عمومي و ادارات و نهادهاي قواي سه گانه شروع کند
کد خبر: ۶۲۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۲ 15 July 2015

به گزارش خبرگزاری تابناک مرکزی نقش هر مسلمان در تعیین سرنوشت جامعه و تعهدی که باید در پذیرش مسؤولیت های اجتماعی داشته باشد، ایجاب می کند که او ناظر و مراقب همه اموری باشد که پیرامون وی اتفاق می افتد. این مطلب در فقه اسلامی تحت عنوان امر به معروف و نهی از منکر مطرح شده و از مهم ترین مبانی تفکر سیاسی یک مسلمان به شمار می رود؛ چنان که از مهم ترین فرایضی است که وجوب کفایی آن ضروری دین شناخته شده و ضامن بقای اسلام است

بر همین اساس مردم و مسئولان شهرستان تفرش با انتشار بیانیه ای در راستای اجرای قانون امر به معروف و نهی ازمنکر که مورد تاکید مراجع عظام و خواست مردم سرافراز و شهید پرور ایران اسلامی بوده است از تمامی مسئولان نظام خواستند در راه اجرايي شدن این قانون ، تمام سعی و توان خود را به دور از مماشات و فرافکنی به کار گیرند

متن بیانیه بدین شرح است :

بسم الله الرحمن الرحيم

الَّذِينَ إِن مَّكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاهَ وَ آتَوُا الزَّكَاهَ وَ أَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنكَرِ وَ لِلَّهِ عَاقِبَهُ الْأُمُورِ

(یاری گران دین خدا ) آنانند که اگر آنها را در روی زمین تسلط و توان دهیم نماز به پا می دارند و زکات می پردازند و مردم را به کار پسندیده وا می دارند و از هر عمل ناپسند و زشت باز می دارند و عاقبت همه کارها از آن خداست.

سوره حج – آیه ۴۱

سلام و صلوات بی پایان حق تعالي به روح مطهر پیامبر اعظم و ائمه اطهار ( سلام الله علیهم اجمعین ) که بی شک پرچمداران امر به معروف و نهي از منكر و مظهر مقاومت و ایستادگی در راه ارزشهای اسلامی.

و سلام و درود خداوند تا همیشه ی هستی بر حضرت فاطمه ( سلام الله علیها ) که شهید راه ولایت و دفاع از بزرگترین مظلوم مقتدر تاریخ گشت. و سلام بر فاطمیه.

همایش مردمی مدافعان اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر در تفرش برگزار شد

رمضان يادآور میهمانی خدا یاد آور راز و نیاز واقعی بندگان به درگاه ایزد منان  است. رمضان یادآور مولی موحدین مولای متقیان وراز و نیازهای شبانه آن حضرت در چاه ست یاد آور آخرین نماز مولی در سجاده غرقه به خون اوست . یاد آور اشاعه معروفات در سایه ولایت است.

اینک که عرصه کارزار معروفات و منکرات به اوج خود رسیده، فرصت مناسبی است برای عیار گذاری طلای وجودی افراد هم در مقام تشخیص و هم در جایگاه مواجهه . مخصوصا برای مومنینی که به دلیل ورود به صحنه های سیاسی موسوم به «حزب اللهی» هستند.

ما امت حزب اله بر این باوریم که بایستی در التزام عملی بر دستورات و حتی منویات امام خامنه ای اهتمام ورزیم تا به فرموده امام راحل آسیبی به مملکت نرسد.

اتخاذ تدابير و راهكارهاي عملي جهت پياده سازي امر به معروف و نهي از منكر مورد غفلت واقع شده است و اكنون با همت نمايندگان محترم مجلس به تصويب رسيده است بايد با هم غم جدي تري توسط دولت محترم اجرايي گردد..

رهبرمعظم انقلاب سال ۷۱ فرمودند : « مبادا کسانى باشند که اگر کسى امر به معروف و نهى از منکر کرد، از او حمایت نکنند، بلکه از مجرم حمایت کنند! البته خبرهایى از گوشه و کنار کشور، در بعضى از موارد به گوش من مى‌رسد… هر جا که بدانم و احساس کنم و خبر اطمینان‌ بخشى پیدا کنم که آمربه معروف و ناهى از منکر، خداى نکرده مورد جفاى مأمور و مسئولى قرار گرفته، خودم وارد قضیه خواهم شد

ایشان این رسالت را تا حدی سنگین می داند که تأکید می کنند در صورت کوتاهی در این امر خودم به شخصه وارد خواهم شد

چه تعداد گلوی دیگر باید بدست اراذل بریده شود تا ندای مظلومیت آمرین به معروف و ناهیان از منکر شنیده شود؟ چند شهید دیگر در راه احیای امر به معروف و نهی از منکر باید داده شود؟ حد یقف این ماجرا تا کجاست ؟

مگر امر به معروف و نهی از منکر اصل هشتم قانون اساسی نیست؟ مگر صراحتاً در قانون نیامده که نباید اجرای این اصل بر روی زمین بماند؟

امروز ما در سنگر اتحاد با امام عصر خویش تجدید پیمان میکنیم و با پشتوانه ایمان به خدا و با تاسی به فرمان رهبر عزیز و حکیم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مد ظله العالی و با اتکا به ذخیره پایان ناپذیر خون شهیدان اعلام می داریم

همایش مردمی مدافعان اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر در تفرش برگزار شد

1 - اهداف مقدس امام راحل(ره) در تاسیس حکومت اسلامی و منویات مقام معظم رهبری (حفظه الله تعالی) در اعتلای جمهوری اسلامی ایران و ارزش های اسلامی، بویژه در خصوص اصل هشتم قانون اساسی مبنی بر امر به معروف ونهی از منکر، مورد تاکید مراجع عظام و خواست مردم سرافراز و شهید پرور ایران اسلامی بوده و از تمامی مسئولان نظام می خواهیم در راه اجرايي شده قانون امر به معروف و نهي از منكر ، تمام سعی و توان خود را به دور از مماشات و فرافکنی به کار گیرند

2- از علمای اعلام، ائمه محترم جمعه و جماعات و روحانیت دلسوز اسلام و انقلاب اسلامی و نیز نخبگان و فرهیختگان جامعه انتظار داریم برای تقویت نظارت همگانی، آموزش و ترویج تذکر لسانی را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند و با تکیه بر توان و بنیه علمی خویش با نهضت فراگیر احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه همراه شده و نقش و وظیفه اساسی خود را بیش از پیش ایفا نمایند.

3- دستگاههای اجرایی با حمایت از شوراهای امر به معروف و نهی از منکر، زمینه فعالیت و اثر بخشی بیشتر آنان را فراهم نموده و از شوراها نیز می خواهیم با عزم و همت عالی برای صیانت از ارزشهای دینی و احیای این فریضتین مقدس بکوشند.

4- تعرض و بی حرمتی به آمران به معروف و ناهیان از منکر از سوی اراذل و متجاوزان به نوامیس مردم به هیچ وجه با احکام و قوانین سازگار نبوده و از قوه ی قضائیه و نیروی انتظامی می خواهیم خود را موظف به حمایت قضائی از آمران و ناهیان بدانند با توجه به قانون حمايت ار آمران به معروف و ناهيان از منكر نسبت به حمايت قانوني از آنان اقدامات لازم را انجام دهند.

همایش مردمی مدافعان اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر در تفرش برگزار شد

5- از مسئولان محترم نظام جمهوری اسلامی ، بویژه قوای سه گانه ، صدا و سیما ، نیروی انتظامی ، رسانه های مکتوب و غیره ، و همچنين با توجه ايام فصل تابستان و موقعيت گردشگري شهرستان می خواهیم به صورت جدی ، برنامه ریزی شده و هوشمندانه ، موضوع حجاب و حیا و عفاف را که نوک پیکان تهاجم دشمنان است، مورد اهتمام ویژه قرار داده و برای تامین فضای صحیح و سالم برای جوانان و خانواده ها و نوجوانان، تمهیدات و اقدامات مناسب اندیشیده و اجازه بروز بی حجابی، بدحجابی، هنجارشکنی، زیر پا نهادن احکام مسلم شرع مقدس و بی اعتنایی و دهن کجی به خون پاک شهدا را ندهند. ضمنا متذكر مي شود كه موضوع حجاب و عفاف با همه حساسيت و اهميتي دارد تنها يكي از مصاديق منكرات در جامعه بوده و نمي بايست امر به معروف و نهي از منكر در اين مصداق خاص خلاصه و منحصر گردد و با استفاده از پتانسيل هاي موجود شامل روحانيون ، نخبگان علمي و دانشگاهي ، فعالان فرهنگي و مذهبي و ديگر اقشار دغدغه مند نسبت به شناسايي و ترويج معروفات ديگر و جلوگيري از منكرات مغفول مانده از قبيل فساد اداري ، تغيير سبك زندگي ، اعتياد ، صلاق ، كاهش جمعيت و ديگر موارد اقدامات لازم را به انجام برسانند.

6- آمران به معروف و ناهیان از منکر با بهره مندی از منویات روشنگرانه رهبر معظم انقلاب درخصوص این فریضتین الهی، همچون گذشته با عزمی راسخ ، زبانی خوش و قولی لیّن، همچون کوهی استوار در راه احیای سنت و شرع مقدس بکوشند و بدانند که به فرموده مقام عظمای ولایت : « امروز هر حنجره ای که دیگران را به احیای معارف اهل بیت ( علیهم السلام ) و وحدت بین مسلمین فرا خواند، آن حجره الهی است »

7- لازم بذكر است بايد نقش ستاد مردمي و همچنين هيات مذهبي ، هيات امنا مساجد و ديگر اقشار مردمي در احياي امر به معروف و نهي از منكر جدي تر گرفته شده و ازظرفيت و پتاسيل آنها استفاده گردد.

 

امروز به لطف خداوند متعال، در سایه‌ سار امن انقلاب اسلامی و ولایت مطلقه‌ فقیه و به برکت خون شهدای جنگ تحمیلی، اقشار مختلف جامعه خصوصاً جوانان میل به دین و دینداری دارند و در خود شهامت و جرات امر به معروف و نهی از منکر را می ‌بینند اما این وظیفه مسئولان است که با حمایت قاطعانه از آمران به معروف و ناهیان از منکر راه را برای آنان هموار کنند. و دولت محترم هر چه سریعتر نسبت به اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر اهتمام ویژه داشته باشد .

در پایان، ما مردم همیشه بیدار شهر شهیدان تفرش ، ضمن اعلام مواضع خود تاکید می کنیم ، بندهای اعلامی فوق الذکر و تاكيداً پيگيري دولت محترم مبني بر اجراي قانون امر به معروف و نهي از منكر مورد مطالبه جدی تمامی دردمندان و دلسوزان نظام و انقلاب اسلامی است و نباید در حد حرف و صدور بیانیه باقی بماند و قطعا مورد پیگیری جدی و خواست مسلم مردم با بصیرت و انقلابی قرار خواهد گرفت.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

1394/4/24

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار