همزمان با عيد سعيد فطر
تابناک : زندیه وکیلی معاون هماهنگي امور عمراني استانداري مركزي گفت: پروازهاي فرودگاه اراك به مقصد مشهد مقدس همزمان با عيد سعيد فطر مجدداً برقرار مي شود.
کد خبر: ۶۲۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۲ 15 July 2015

به گزارش خبرگزاری تابناک مرکزی مهدي زنديه وكيلي معاون هماهنگی امور عمرانی در این باره گفت :با تكميل پروژه تطويل باند فرودگاه اراك و اجراي سيستم روشنايي باند(لایتینگ) و تاييد سازمان هواپيمايي كشور به دليل رعايت مسايل ايمني و استاندارد پروازي، اين فرودگاه اراک برای سرویس دهی به انواع هواپیماهای پهن پیکر در طول شبانه روز آماده شده و با تاكيدات و مساعدت استاندار مرکزی پروازهاي اين فرودگاه مجددا برقرار گرديد.

 وي اظهار داشت: اولين پرواز اين فرودگاه در سالجاري در ساعت 9 و 30 دقيه صبح روز پنج شنبه 25 تيرماه به مقصد مشهد مقدس انجام خواهد شد.

معاون عمراني استاندار مركزي تصريح كرد: پروازهاي فرودگاه اراك در روزهاي دوشنبه و پنج شنبه هر هفته بصورت رفت و برگشت از اراك به مقصد مشهد مقدس صورت خواهد گرفت و در صورت استقبال مردم شريف استان مركزي بوي‍ژه شهروندان اراكي امكان برقراي انواع پروازها با هواپيماهاي مختلف به ساير نقاط كشور و حتي كشورهاي ديگر از اين فرودگاه فراهم شده است.

مهدی زندیه وکیلی با اشاره به استقبال مردم از خط پروازي اين فرودگاه به مقاصد مشهد مقدس و جزيره كيش در سال گذشته ابراز داشت: كوتاه شدن روزها در زمستان و مه آلود بودن منطقه و عدم وجود روشنايي براي فرود هواپيما در شب و هواي ابري موجب شد كه اين پروازها متوقف و بلافاصله عملیات اجرايي پروژه لایتینگ با جدیت تمام آغاز و بصورت امانی و با کمترین هزینه انجام شود.

وي وضعيت فرودگاه اراك در حال حاضر را بسيار خوب ارزيابي كرد و افزود: فرودگاه اراک  در حال حاضر تمام استاندارد هاي ايمني پروازي را دارد و استقبال مردم از خدمات اين فرودگاه بعنوان شرط لازم برای تداوم پروازهای آن خواهد بود و اميد است كه با استقبال خوب هم استانیهای شریف بویژه شهروندان اراکی در آينده نزديك شاهد گسترش خدمات اين فرودگاه و برقراي خط پروازي  به مقصد نجف اشرف باشيم.

گفتني است تکمیل پروژه تطویل باند فرودگاه از 3000 متر به 3700 متر، اجرای استریپهای دوطرف باند، هرکدام به عرض 75 متر و طول 3700 متر و اجرای حدود 7600 متر لایتینگ باند ، مجموعاً با صرف اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال در دولت تدبیر و امید صورت گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار