ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: در حالیکه در طول چند ماه اخیر زعفران مهم‌ترین کالای صادراتی از خراسان رضوی بود این کالا هم اکنون در رتبه سوم میزان صادرات قرار داشته و پسته در مقام اول قرار گرفته است.
کد خبر: ۶۲۵۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴ 02 July 2018

به گزارش تابناک : امید جهانخواه اظهار داشت: آمار نشان از این دارد که میزان صادرات کالا از گمرکات خراسان رضوی در 3 ماهه ابتدایی امسال معادل 653 هزار تن و به ارزش 523 میلیون دلار بوده که این میزان نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته در وزن 14 درصد و در ارزش دلاری 21 درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: همچنین باید گفت که ارزش وزنی و دلاری کالاهای صادر شده در فصل بهار سال گذشته به ترتیب 571 هزار تن و 431 میلیون دلار بوده  است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی ادامه داد: از مجموع صادرات غیرنفتی در 3 ماهه  امسال 2146 هزار دلار از محل تجارت چمدانی و 25 میلیون و 120 هزار دلار از محل بازارچه‌های مرزی دوغارون و باجگیران بوده است.

جهانخواه با اشاره به اینکه کالای صدر جدول صادرات خراسان رضوی در طول ماه‌های اخیر زعفران بوده است، خاطرنشان کرد: هم اکنون پسته نخستین کالای صادراتی خراسان رضوی در 3 ماهه ابتدایی امسال بوده و کفپوش‌های منگوله‌باف رتبه دوم را به خود اختصاص داده و زعفران در جایگاه سوم قرار گرفته است.

وی افزود: همچنین مهم‌ترین کشورهای هدف کالاهای صادراتی خراسان رضوی در بهار امسال افغانستان، ترکمنستان و عراق بوده است.

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار