امام‌جمعه اردکان:
امام‌جمعه اردکان با اشاره به اینکه همه ما باید تمام سعی و تلاش خود را درراه خدمت به مردم به کار ببریم، گفت: اگر کسی در انجام مسئولیت خود کوتاهی کند به‌راحتی نمی‌تواند پاسخگو باشد.
کد خبر: ۶۲۵۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶ 02 July 2018

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر  در مراسم بزرگداشت شهید محمود بهشتی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) و شهدا با اشاره به کلمات قصار حضرت علی (علیه‌السلام) گفت: دو ملائکه هر انسانی را محافظت می‌کنند و هنگامی‌که تقدیر حتمی الهی و اجل حتمی او رسید این دو ملک انسان را رها می‌کنند و دیگر از او محافظت نمی‌کنند.

وی افزود: کسی که به این موضوع اعتقاد داشته باشد هم در مصیبت‌ها به آرامش می‌رسد و هم ترس بی‌جهت خودش از مرگ ریخته می‌شود. گاهی حوادثی در زندگی انسان پیش می‌آید که مرگ را جلوی چشمان خود می‌بیند اما زنده می‌ماند. ما بر این باوریم که هیچ مصیبتی به کسی نمی‌رسد مگر اینکه با اجازه خداوند باشد.

امام‌جمعه اردکان گفت: خانواده شهدا با توکل بر خداوند و راضی بودن به رضایت الهی و دیدن دست قدرت الهی در حوادث مختلف به آرامش می‌رسند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ملاک در اعمال ما، قرب الهی است و نه ظاهر اعمال. خداوند به دل‌های انسان‌ها و نیات آن‌ها نگاه می‌کند. وقتی نیت کسی خدمت به خلق خداوند، اسلام، نظام و مقدسات دینی است در هر جا مرگ او فرابرسد شهید است و اگر در میدان نبرد مستقیم با دشمن هم باشد اما نیت الهی نداشته باشد خداوند از او قبول نمی‌کند.

شاکر خطاب به همه به‌ویژه به مسئولین تصریح کرد: همه ما باید تمام سعی و تلاش خودمان را درراه خدمت به مردم، دلسوزی برای مردم و انجام‌وظیفه به کار ببریم تا در نزد خدا روسفید باشیم. امروز اگر کسی در انجام مسئولیتی که به او محول شده است کوتاهی می‌کند به‌راحتی نمی‌تواند پاسخگو باشد. در روز قیامت در نزد خدا منزلت و مقام کسی بالاتر است که درروی زمین بیش از همه برای مردم دلسوزی کرده است. بالاترین چیزی که درجه انسان را در نزد خداوند بالا می‌برد این است که روحیه دلسوزی در ما وجود داشته باشد.

وی در پایان بابیان این نکته که هرکسی به کار قوم و گروهی راضی باشد در کار آن‌ها شریک است، گفت: مراجع و علما چقدر فریاد زدند و دلسوزان گفتند که راه خانم‌ها را به ورزشگاه باز نکنید؛ اما این کار انجام شد، ما خوشحالیم که در این زمینه کمک نکردیم. اگر کسی که حتی در منزل خود نشسته باشد و تصاویر مختلط زن و مرد نامحرم در ورزشگاه‌ها را ببیند و خوشش بیاید او هم در این کار سهیم است. ما در میدانی بسیار مهم و سرنوشت‌ساز قرار داریم و باید تلاش کنیم که این حریم شکسته نشود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار