نو آوری در دستگاه قضا آبدانان؛
به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه رییس دادگستری آبدانان در جمع اصحاب رسانه گفت :سیاست دستگاه قضا در جهت پیشگیری از وقوع جرم را بر مبنای کارهای فرهنگی و استفاده از بزرگان و معتمدین در حل و فصل منازعات محلی بنا نهاده و در این راستا موفقیتهایی نیز کسب کرده است.
کد خبر: ۶۲۴۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۶ 29 June 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ ابراهیم سبزواری اظهار کرد : به کاهش ده درصدی پرونده های مراجعه به این دستگاه اشاره و بیان داشت در سال ۹۶ تعداد ۹۶۰۰ فقره پرونده و به همین میزان رای صادر و همچنین ۲۲۵۰ فقره پروند در شورای حل اختلاف رسیدگی که در این بین جرایم مواد مخدر و سرقت کاهش چشمگیری داشته اند.

وی این کاهش نسبی نسبت به سال گذشته را با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه و افزایش و تنش جمعیت را ناشی از اقدامات پیشگیرانه و مشارکت مردم ارزیابی کرد.

رییس دستگاه قضا آبدانان به نوع آوری در تعیین مجازاتهای جایگزین بجای حبس های طولانی اشاره کرد و افزود :در راستای کاهش تعداد زندانیان با خلاقیت پرسنل دستگاه قضا شهرستان مجازاتهایی متناسب با جرم آنها تعیین که بسیار مثمرثمر بوده است که به عنوان نمونه محکومین تعدی به اراضی و منابع طبیعی با مجازات حفظ و پاسداری از این منابع ملی محکوم و کما اینکه پس از پایان محکومیت جذب و بکارگیری در آن نهاد شده اند.

این مقام مسئول اضافه کرد: با تلاش کارکنان این دستگاه روند رسیدگی به یک پرونده را به زیر ۲۰ روز رسانده ایم.

سبزواری در ادامه سخنانش آمار خیره کننده افزایش طلاق را نگران کنده دانست و تصریح کرد: اگر متولیان امر به فکر چاره اندیشی نباشند جامعه در آینده با آثار مخرب این پدیده مواجه خواهد شد.

وی افزایش ۲۰ درصدی آمار طلاق در جامعه سنتی آبدانان که رنج سنی ۱۳ تا ۶۵ سال را شامل می شود را ناشی از ناآگاهی و عدم ارتباط کلامی و جنسی بین زوجین و نیز افزایش سطح توقعات برشمرد و خاطرنشان کرد متاسفانه در این زمینه از طرف نهادهای فرهنگی و مسئول اقدامات چندانی صورت نگرفته است.

رییس دستگاه قضا آبدانان در پایان نقش رسانه ها به عنوان پل ارتباطی مردم و دستگاهها را مهم توصیف کرد و اظهار داشت: رمز موفقیت یک دستگاه در ارتباط و محک خوردن از طریق رسانه ها است.

سبزواری خاطرنشان کرد :دستگاه قضا همواره حامی رسانه ها بوده و حتی الامکان از صدور حکم بر علیه این قشر جلوگیری نموده است.
آبدانان بهروز مردانی

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
صلوات ؛ بعد از چندین سال ریاست ، یکبار سخنان قضاپسندی دیدیم و شنیدیم.
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
ریاست دادگستری آبدانان را به همراه ساختمان دادگستری رو بایستی با گل گرفت. از طلاق و فحشا و دزدی گرفته تا باندبازی و اسلاف علایق در نحوه رسیدگی به پرونده ها. با وجود چنین ریاست و چنین مرچع قضایی باید بحال حقوق مردم خرما بخوریم.به امید تغییر و جابجایی پرسنل ناکارآمد دادگستری آبدانان که چندساله آستانه تحمل را در حال رساندن به صفر ؛ هستند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار