هیچ کمبودی در ذخایر کالا‌های اساسی وجود ندارد، اما تقاضای مازاد مردم و خرید بیش از نیاز آن‌ها قیمت‌ها را به شکل حبابی افزایش داده است.
کد خبر: ۶۲۳۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷ 27 June 2018
هیچ کمبودی در ذخایر کالا‌های اساسی وجود ندارد، اما تقاضای مازاد مردم و خرید بیش از نیاز آن‌ها قیمت‌ها را به شکل حبابی افزایش داده است.

به گزارش تسنیم، افزایش نرخ دلار و به دنبال آن افزایش قیمت سکه و طلا تاثیرات روانی زیادی را بر روی مردم گذاشته و به همراه آن ترس از کمبود کالا و گرانی در روز‌های آینده مردم را بر آن داشته تا روانه بازار شوند و اقدام به خرید و ذخیره کالا‌های غیر ضروری خود کنند.

برای اطلاع از میزان ذخایر کالا‌های ضروری و بهترین رفتاری که مردم باید در این روز‌ها از خود بروز دهند تا در آینده دچار مشکل نشویم، با مسئولان ذیربط به گفت‌وگو می‌نشینیم.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: کمبودی در تامین و واردات کالا‌های ضروری مردم وجود ندارد و علت افزایش قیمت بیشتر کالا‌های سطح بازار بر اثر خرید بیش از نیاز مردم است.

مجید زرین دلاور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در همدان، اظهار داشت: از نظر تامین کالا کمبودی در بازار احساس نمی‌شود و افزایش قیمت برخی کالا‌ها نیز به دنبال افزایش نرخ دلار رخ داده است.

وی به تاثیر روانی افزایش نرخ دلار در این روز‌ها اشاره کرد و گفت: با افزایش نرخ دلار و تاثیر آن بر افزایش قیمت برخی کالاها، مردم دچار احساس ناامنی شدند و احساس کردند اگر کالایی را امروز بخرند ارزان‌تر از روز‌های آینده خواهد بود و با این تفکر وارد بازار‌ها شده و اقدام به خرید و ذخیره هرنوع کالایی می‌کنند.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه وقتی مردم برای خرید از یکدیگر سبقت می‌گیرند این امر باعث افزایش تقاضا و در نتیجه گرانی قیمت‌ها می‌شود، ابراز کرد: فضای مجازی از دیگر عواملی است که با دامن زدن به برخی شایعات موجب ایجاد تنش و نگرانی در مردم می‌شود.

زرین دلاور گفت: سکه و طلا جزو دارایی‌های سرمایه‌ای مردم است، بنابراین بسیاری از مردم برای اینکه داریی‌هایشان افت نکند پول رایج کشور را تبدیل به سکه، طلا و یا دلار می‌کنند که همین امر موجب افزایش تقاضای این اقلام و در نتیجه گرانی قیمت آن می‌شود.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت دلار، طلا و بسیاری از کالا‌هایی که امروز با افزایش آن مواجه‌ایم، حبابی است و بر اثر افزایش تقاضا به وجود آمده است، گفت: با حفظ آرامش مردم و خودداری از خرید کالا‌های غیر ضروری می‌توانیم در مدتی کوتاه بازار را در حالت عادی و خالی از تنش مشاهده کنیم.

خانه‌های خود را به انبار کالا تبدیل نکنید

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان افزود: وقتی مردم مشکلی را در سطح جامعه احساس می‌کنند باید با همدلی و اتحاد همگانی برای رفع آن تلاش کنند و با خرید‌های غیر ضروری و بی‌جا خانه‌های خود را تبدیل به انباری نکنند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه کمبودی در تامین کالا نداریم، گفت: حتی ثبت سفارش ما نسبت به سال گذشته افزایش یافته و در واردات و تامین اقلام مشکلی مشاهده نشده است.

آخرین تلاش دشمن آسیب رساندن به بدنه اقتصادی ماست

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: آخرین تلاش دشمنان جمهوری اسلامی، آسیب رساندن به بدنه اقتصای ماست، اما مردمان ما با اتحادی که دارند دشمنان را در رسیدن به اهدافشان ناکام می‌گذارند.

علیرضا شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، در خصوص شرایط اقتصادی که در سطح بازار پدید آمده اظهار داشت: کالا‌های اساسی و ضروریات مردم مانند برنج، مرغ، روغن و گوشت به اندازه کافی در سطح بازار موجود است، اما نمی‌دانیم علت تقاضای بیش از حد مردم برای چیست؟

وی با بیان‌اینکه قبول دارم افزایش نرخ دلار بر قیمت بسیاری از کالا‌ها تاثیر گذاشته است، اما افزایش تقاضای مردم و هجوم آن‌ها در بازار نیز قیمت برخی کالا‌ها را بالا برده است.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: در بعضی از کالا‌هایی که با دلار و ارز در ارتباط اند خلائی احساس می‌شود که آن هم در حال کنترل است، اما در کالا‌هایی که جزو سبد اصلی خانوار است هیچ کمبودی نداشته‌ایم.

شجاعی تصریح کرد: اگر رفتار اقتصادی مردم عاقلانه‌تر باشد و تقاضای خود را مدیریت کنند بدون‌شک بحران خاصی وجود نخواهد داشت و جو متشنج بازار آرام می‌شود.

وی با بیان‌اینکه علت بسیاری از افزایش قیمت‌ها ناشی از حباب تقاضا است، گفت: بیایید در این مدت فقط به نیاز‌های ضروری خود پاسخ بدهیم و خرید کالا‌های لوکس و وابسته به دلار برای زمانی دیگر بگذاریم.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان ابراز کرد: وقتی شرایط چالشی پیش می‌آید نباید بر آن دامن بزنیم و فرصت را برای سوء استفاده کنندگان آن فراهم کنیم.

شجاعی افزود: با ذخیره‌سازی و خرید کالا‌های مازاد بر نیاز شرایط را بدتر نکنیم چراکه پس از مدتی بازار آرام می‌شود، اما سرمایه‌های ملی ما آسیب می‌بیند.

وی گفت: دشمنان ما ۴۰ سال است که به دنبال ضربه زدن به نظام ما هستند و آخرین برنامه و تلاش آن‌ها هم ضربه زدن به اقتصاد ما بوده است بنابراین اگر مدتی شکیبایی کرده و از این بحران عبور کنیم دشمنان را در رسیدن به خواسته‌هایشان ناکام می‌کنیم.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تاکید بر اینکه دولت تمام توان و قوای خود را برای مقابله و گذر از این بحران اقتصادی به کار گرفته است، اظهار داشت: دولت بیش از هرچیز نیازمند همدلی و همراهی مردمان این مرز و بوم است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم در همدان، بار‌ها دیده‌ایم که وقتی مردمان برخی کشور‌ها با بحران و یا کمبود مواجه می‌شوند، حتی برای تامین نیاز‌های ضروری نیز از یکدیگر سبقت نمی‌گیرند و فرصت خرید را در اختیار افرادی که نیاز بیشتری دارند قرار می‌دهند و پس از مدتی به سلامتی و موفقیت از آن بحران عبور می‌کنند. پس اکنون وقت آن رسیده تا ما نیز برای مصرف هرچه بیشتر کالای ایرانی و رونق اشتغال و اشتغالزایی دست از خرید کالا‌های غیر ضروری و لوکس خارجی برداریم و از طرفی هم با رعایت تعادل در خرید کالا‌ها به عبور از این بحران اقتصادی کمک کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار