رئیس بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، دبیر و زمان برگزاری جشنواره بیست و پنجم به میزبانی همدان را اعلام کرد.
کد خبر: ۶۲۳۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴ 27 June 2018
رئیس بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، دبیر و زمان برگزاری جشنواره بیست و پنجم به میزبانی همدان را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، فاضل عبادی اظهار کرد: «مریم کاظمی» هنرمند شناخته‌شده تئاتر که دبیری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان را در آذرماه ۱۳۹۶ در استان همدان بر عهده داشت امسال نیز دبیر بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان خواهد بود.

وی با بیان اینکه بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان ۲۹ آبان‌ماه تا ۴ آذرماه امسال در استان همدان برگزار می‌شود، اعلام کرد: فراخوان این دوره از جشنواره در هفته‌جاری منتشر می‌شود.

عبادی افزود: هنوز تصمیمی برای تعیین تعداد سالن‌ها برای نمایش تئاتر‌ها گرفته نشده، اما به احتمال زیاد همه سالن‌های نمایش برای برگزاری بهتر جشنواره در اختیار هنرمندان قرار گیرد و از آنجایی‌که معتقدیم همه مردم در مراکز استان و شهرستان‌ها باید از برنامه‌های این جشنواره استفاده کنند، تمهیدات لازم برای اجرای نمایش‌ها در شهرستان‌های استان اندیشیده شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان را بزرگترین رویداد فرهنگی و هنری کشور در حوزه کودک و نوجوان دانست و تصریح کرد: هدف از برگزاری جشنواره این است که نشاط، شادابی و برنامه‌های تخصصی در سطح استان برای کودکان و نوجوانان فراهم آوریم.

عبادی در پاسخ به این سوال که آیا در این دوره از جشنواره بخشی ویژه رویداد «همدان ۲۰۱۸» برای معرفی این استان درنظر گرفته شده است؟ گفت: این جشنواره از همان ابتدا که در همدان آغاز به کار کرد، علاوه بر ایجاد نشاط برای کودکان و نوجوانان، بر معرفی این استان به سایر شهر‌ها و کشور‌ها تمرکز داشت و فرصت معرفی استان از سال‌های قبل با این جشنواره و ابتکارات فرهنگی دولت تدبیر و امید آغاز شده است.

برگزاری همایش استانی شعر رضوی در شهرستان تویسرکان

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه تیرماه امسال برنامه‌های مختلف ملی و استانی در همدان برگزار خواهد شد، گفت: ٢٤ تیرماه همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت همایش استانی شعر رضوی در شهرستان تویسرکان برگزار می‌شود.

مدیرکل ارشاد همدان با بیان اینکه شامگاه سه‌شنبه ٢٦ تیرماه هم مراسم اختتامیه پنجمین دوره جشنواره سراسری شعر دوبیتی و رباعی رضوی در همدان برگزار می‌شود، افزود: در این مراسم که در محوطه آرامگاه شاعر دوبیتی‌سرای ایران، باباطاهر عریان برگزار می‌شود، میزبان شاعرانی از استان‌های مختلف کشور خواهیم بود.

وی به برگزاری برنامه‌های هنری اشاره کرد و یادآور شد: اجرای نمایش صحنه‌ای از دیگر برنامه‌هایی است که برای این روز‌ها در نظر گرفته شده به طوریکه نمایش «اگه من رئیس دنیا بودم» به کارگردانی وحید خزائی از پنجم تیرماه در سالن اصلی مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی اجرا می‌شود و در نیمه دوم تیرماه هم نمایش «الیسا در مزرعه جورج» به کارگردانی رضا روان در همین سالن بر روی صحنه خواهد رفت.

عبادی اجرای صحنه‌ای موسیقی را هم از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل دانست و ادامه داد: در نخستین روز از تابستان، اجرای صحنه‌ای موسیقی با سرپرستی و خوانندگی محمود کمالی در شهرستان ملایر برگزار شد و چند اجرای صحنه‌ای هم در مرحله صدور مجوز است.

وی خاطرنشان کرد: در طول روز‌های تابستان نمایشگاه‌های تجسمی هم در نگارخانه استاد زنگنه مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی، برپا بوده و پذیرای بازدید علاقمندان است.

عبادی با بیان اینکه در ایام تابستان دوره‌های فرهنگی و هنری در کانون‌های مساجد برگزار می‌شود، گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری در مرکز استان، شهرستان‌ها و حتی کانون‌های روستایی برنامه‌ها و کلاس‌های متنوعی درنظر گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار