رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شیراز در جلسه با فرماندار و مسئولین این شهرستان بر مناسب سازی اماکن عمومی شهری برای استفاده و تسهیل در عبور و مرور جانبازان و معلولان تاکید کرد.
کد خبر: ۶۲۳۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 27 June 2018

تابناک فارس به نقل از ایثار:در جلسه ای با حضور فرماندار، شهردار و جمعی از مسئولین شهرستان شیراز، راهکارهای مناسب سازی بافت شهری شیراز ویژه عبور و مرور جانبازان و معلولین بررسی شد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شیراز در حاشیه این جلسه گفت: مناسب سازی محیط شهری برای داشتن زندگی آرام و بی دغدغه همراه با رضایت مندی اقشار جامعه از مواردی است که به صورت استاندارد بین المللی، در تمام کشورهای دنیا مطرح است آن چنان که سازمان ملل سال های بین 1983 تا 1993 را دهه معلولان نامیده است.
علیرضا عسگری عنوان کرد: در کشور ما با وجود آن که درصد قابل توجهی از جمعیت جامعه را افراد معلول و جانباز تشکیل می دهد، اما مساله توان بخشی معلولان و جانبازان و مناسب سازی محیط شهری بحث جدیدی است.

وی افزود: با توجه به اینکه قانون درمورد مناسب سازی محیط شهری و اماکن دولتی صراحت دارد، اما این موضوع، در مقام اجرایی آن با چالش هایی مواجهه است و می بایست مناسب سازی شهری را یک فرهنگ بدانیم تا با فرهنگی مناسب، بستر تحول در جامعه و سازمان های دولتی توسعه یابد.
رییس بنیاد شیراز ضمن ارائه چندین راهکار درخصوص بهینه سازی فضای شهری بیان کرد: برای اجرای بهینه قانون مناسب سازی فضای شهری باید ستادی در شهرداری ها ایجاد شود تا بر اساس تصویب آیین نامه های اجرایی، اقدام به مناسب سازی محیط نمایند و دیگر سازمان ها نیز در زمینه تکریم و ارائه خدمات به جامعه جانبازان و معلولان به نحوی شایسته همکاری کنند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار