شهردار ابرکوه:
شهردار ابرکوه گفت: بر اساس مفاد قانونی، مسئولیت رفع خطرات احتمالی، مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی قنوات، تنها بر عهده شهرداری نبوده و این امر نیازمند همکاری مداوم سایر دستگاه‌های مرتبط است.
کد خبر: ۶۱۹۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱ 17 June 2018

سید علیرضا رسولی با اشاره به حادثه سقوط نوجوان ابرکوهی به داخل یکی از قنوات منطقه مسکن مهر این شهر، اظهار کرد: با توجه به اینکه مسئولیت رفع خطرات احتمالی قنوات مسکن مهر و شهرک ولایت بر عهده شهرداری نیست، اما این مجموعه ضمن همدردی با خانواده نوجوان آسیب دیده، مخارج درمان وی را متقبل می‌شود.

رسولی با تأکید بر ضرورت ساماندهی مشکلات مسکن مهر اذعان کرد: ساماندهی، ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی قنوات این منطقه نیازمند همکاری مداوم سایر دستگاه‌های اجرایی است که در این زمینه شهرداری به‌منظور افزایش ارتقاء رفاه عمومی شهروندان، مستند به مفاد قانونی مانند ماده ۱۰۱ و ۵۵ قانون شهرداری‌ها آمادگی خود را جهت هرگونه همکاری اعلام می‌کند.

وی تصریح کرد، به موجب ماده ۳۷ فصل چهارم قانون توزیع عادلانه آب، هیچ قنات و چاهی نباید برای ساکنین، عابرین، وسایط نقلیه، اماکن و جاده‌های عمومی ایجاد خطر و مزاحمت نماید؛ در غیراینصورت مالک یا مالکین موظف‌اند طبق مشخصات فنی اقدامات لازم برای رفع خطر و یا مزاحمت را به عمل آورند و چنانچه ظرف مدت یک ماه از اخطار کتبی نسبت به رفع آن اقدام نشود، دولت رأساً اقدام و هزینه آن را از مالکین یا مالک دریافت خواهد کرد و در صورتی که خطر قابل رفع نباشد آن را مسدود می‌نماید.

شهردار ابرکوه با تأکید بر اینکه اراضی مسکن مهر و دیگر اراضی دولتی را شهرداری واگذار نکرده است، خاطرنشان کرد: قانون منع فروش و واگذاری اراضی فاقد کاربری مسکونی برای امر مسکن به شرکت‌های تعاونی مسکن و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی مصوب ۶ مرداد ۱۳۸۱ مقرر می‌دارد که واگذاری اراضی منوط به نداشتن هرگونه معارض باشد.

رسولی مسئولیت قنوات را بر عهده شهرداری ندانست و در این باره به مواد ۱۴ و ۱۵ قانون زمین شهری و مواد ۲۳ و ۲۴ آیین‌نامه اصلاحی زمین شهری و ماده ۵۹۴ قانون مدنی استناد کرد.

وی ادامه داد: مشکلات قنوات مکرراً با مکاتبات رسمی (نامه شماره ۹۵/ ۷۲۴۷ مورخ ۱۳ مهرماه ۹ و نامه شماره ۴۸۴۹/۹۴ مورخ ۱۱ مرداد ۹۴) به مراجع ذی‌ربط و همچنین اخطار رفع خطر با نامه‌های متعدد از جمله نامه شماره ۹۴/۴۸۵۰ مورخ ۱۱ مرداد ۹۴، اطلاع داده شده و از آنان درخواست اقدامات مناسب و فوری به‌عمل‌آمده است.

این مقام مسئول در خاتمه اضافه کرد: هرچند در زمان واگذاری اراضی مسکن مهر، مصوباتی در شورای مسکن استان و شهرستان مبنی بر رفع این‌گونه مشکلات صورت گرفته است، اما تاکنون هیچ اقدام مؤثر و عملی جهت پایان دادن به این مشکلات را شاهد نبوده‌ایم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار