معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد:
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد از برگزاری نشست تخصصی پیشگیری از خشونت با موضوع ضرب‌وجرح عمدی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۶۱۷۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶ 10 June 2018

محمدحسین رحیمی زاده در جلسه هماهنگی برگزاری نشست علمی تخصصی با عنوان ضرب‌وجرح عمدی با اشاره به اینکه در سال جاری از طرف معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه ۵۳ برنامه اجرایی و عملیاتی به استان یزد محول شده است، گفت: دو مورد از این برنامه‌ها مرتبط با حوزه مرکز مطالعات اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد با عناوین تهیه و تدوین کتاب سیمای جرائم و آسیب‌های اجتماعی استان یزد و برگزاری نشست علمی تخصصی در حوزه پیشگیری از جرائم، دعاوی و آسیب‌های اجتماعی با موضوع ضرب‌وجرح عمدی است.

وی افزود: در راستای بند پنجم اصل ۱۵۶ قانون اساسی و فرمایشات مقام معظم رهبری (مدّظلّه العالی)، پیشگیری از وقوع جرم از مهم‌ترین اولویت‌های قوه قضاییه در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی است که این امر با همکاری گسترده همه دستگاه‌های متولی با دستگاه قضایی میسّر می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد در ادامه تأکید کرد: با توجه به گستردگی زمینه‌های علمی و نیاز روزافزون به تبادل‌نظر، تعمیق و گستردگی مباحث علمی به‌ویژه اندیشه‌های نو در حوزه آسیب‌های اجتماعی و جرائم اقدام به برگزاری نشست‌های علمی امری ضروری است و در این حوزه دانشگاه‌ها جایگاه ارزنده‌ای در ارتقاء پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی دارند.

رحیمی زاده تصریح کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد در نظر دارد جهت بهره‌گیری از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها و به‌کارگیری و علمی کردن یافته‌های علمی و دستیابی به راهکارهای علمی پیشگیرانه در جهت کاهش جرم ضرب‌وجرح عمدی که یکی از جرائم اولویت‌دار در استان یزد است، اقدام به برگزاری یک نشست تخصصی با موضوع پیشگیری از خشونت کند.

این مقام قضایی در پایان اظهار داشت: بدون شک برگزاری چنین نشست‌های تخصصی می‌تواند نقش مهم و مؤثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفا کند که در این زمینه تعامل همه دستگاه‌های متولی و تخصصی نیاز است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار