جشنواره سفره‌های سنتی افطار همدان در هتل پارسیان آزادی برگزار شد.
کد خبر: ۶۱۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۳ 14 July 2015
جشنواره سفره‌های سنتی افطار همدان در هتل پارسیان آزادی برگزار شد.


به گزارش فارس، جشنواره سفره‌های سنتی افطار در هتل پارسیان آزادی واقع در بلوار ارم همدان برگزار شد و در این مراسم باشکوه، شرکت‌کنندگان سفره‌های افطار خود را در معرض دید بازدید‌کنندگان قرار دادند که با استقبال خوب مردم نیز مواجه شد.

در این مراسم مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان، مدیریت هتل پارسیان آزادی، سرپرست معاونت صنایع دستی همدان، عموم مردم و جمعی از خبرنگاران و عکاسان استان نیز حضور داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی همدان در این مراسم با بیان اینکه فرهنگ رمضان و سفره‌های افطار یکی از فرهنگ‌های غنی مسلمانان است، اظهار کرد: وظیفه همگانی است که این فرهنگ را به بهترین نحو به جهان معرفی کرده و به رسم امانت به عنوان یک فرهنگ غنی به نسل آینده منتقل کنیم.

ریحان سروش‌مقدم بیان داشت: معرفی فرهنگ ماه رمضان و سفره‌های غنی افطار یک بخش از هدف برگزاری این جشنواره است و بخش دیگر معرفی فرهنگ و سنت استان به مردم کشور، نسل جوان و گردشگران است.

وی با بیان اینکه غذا‌های بسیار غنی و سفره‌های بسیار زیبای افطار در این استان وجود دارد، گفت: ابتدا باید فرهنگ غنی رمضان و سفره‌های افطار این استان به مردم معرفی شود و در مرحله بعد، از آن به عنوان جاذبه گردشگری در جذب گردشگر استفاده کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی همدان افزود: هدف از فعالیت‌های این چنینی، ایجاد کارآفرینی و کسب و کار است که باید نگاه جدیدی به این بخش در استان شود.

وی ابراز داشت: برگزاری این جشنواره‌ها در بین شرکت‌کنندگان، مردم استان و کدبانوهای استان شور و نشاط خاصی ایجاد می‌کند.

مدیر روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی همدان نیز در حاشیه این جشنواره در گفت‌و‌گو با فارس، اظهار کرد: این جشنواره با هدف احیای غذا‌های سنتی استان همدان که از لحاظ مواد غذایی نیز بسیار غنی هستند برگزار می‌شود.

بهجت عباسی بیان داشت: این جشنواره به منظور جلوگیری از ورود غذا‌های آماده با ارزش غذایی پایین به سفره‌های ایرانی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه جشنواره سفره‌های افطار هر ساله توسط میراث فرهنگی در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، گفت: جشنواره سفره‌های سنتی افطار امسال با مشارکت بخش خصوصی هتل پارسیان آزادی برگزار شد.

مدیر روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی همدان افزود: در جشنواره امسال 30 گروه شرکت‌کننده، سفره‌های افطار خود را با چیدمان غذا‌های سنتی در معرض دید بازدید‌کنندگان و قضاوت داوران قرار دادند.

وی با اشاره به حضور هنرمندان صنایع دستی در این جشنواره تصریح کرد: امسال برای نخستین بار در ابتکاری، هنرمندان صنایع دستی نیز با ظروف سنتی تولیدی خود، غذاهایشان را در این ظروف ارائه کردند.

عباسی یادآور شد: در این دوره از جشنواره سه داور حضور دارند که یک داور از صدا و سیمای مرکز همدان و دو داور نیز از فنی و حرفه‌ای استان قضاوت‌ها را برعهده دارند.

وی خاطر‌نشان کرد: در پایان قضاوت داوران، پنج شرکت‌کننده به عنوان برترین‌های این دوره از جشنواره معرفی خواهند شد.

سرپرست معاونت صنایع دستی همدان نیز بیان داشت: جشنواره سفره‌های افطاری غذا‌های سنتی برنامه ویژه‌ای است و هدف از ورود صنایع دستی به این بخش تشویق هنرمندان صنایع دستی برای حضور در برنامه‌های مرتبط با حوزه‌های گردشگری است.

رضا قاسمی خاطر‌نشان کرد: دعوت از هنرمندان صنایع دستی برای حضور در این جشنواره اثبات ظرفیت هنرمندان صنایع دستی برای حضور در سایر بخش‌هاست.

وی استفاده از ظروف سنتی صنایع دستی را در تزئین سفره‌های افطاری موثر دانست و گفت: هدف از این فعالیت مشارکت همه‌جانبه صنعتگران در برنامه‌های گردشگری و سنتی است.

داور این دوره از مسابقات نیز در این مراسم بیان داشت: برترین‌های این جشنواره با توجه به نکاتی از قبیل سلامت خوراک‌ها، استفاده کم از روغن‌، چگونگی طبخ غذا، چیدمان میز و ظروف، سفره‌آرایی، نوع پوشش شرکت‌کنندگان متناسب با جشنواره، استفاده از غذا‌های زودهضم و کم‌شکر انتخاب خواهند شد.

امیر میرزایی‌پارسا تصریح کرد: در پایان بررسی کار شرکت‌کنندگان پنج نفر به عنوان نفرات برتر انتخاب و معرفی می‌شوند.

وی یا‌د‌آور شد: به نفرات برتر منتخب در این دوره جوایزی از سوی میراث فرهنگی استان و هتل پارسیان آزادی اهدا خواهد شد.

گفتنی است در پایان این مراسم از هفت شرکت‌کننده برتر حاضر در این رقابت‌ها تقدیر شد.





اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار