کد خبر: ۶۱۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱ 19 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه ، عارف نوروزی مدیرعامل بنیاد برکت در مراسم افتتاحیه طرح تولیدی مشارکتی بنیاد برکت با شرکت متالوژی پودر مات صنعت آذربایجان‌غربی اظهار داشت: 7 طرح مشارکتی در آذربایجان‌غربی آغاز شده که 5 طرح آن برای بهره‌برداری آماده است.

وی مجموع سرمایه‌گذاری انجام شده در این 7 طرح را 112 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: بیش از 45 میلیارد تومان توسط بنیاد برکت تامین و بقیه نیز توسط شرکای سرمایه‌گذار و تسهیلات بانکی تامین شده است.

نوروزی بهره‌برداری از طرح‌های شرکت پیام افشان پیرانشهر، روان خودروی میاندوآب، متالوژی پودر ماد صنعت، شرکت قند زرین سهند میاندوآب و آذر لبن ارومیه را طرح‌هایی عنوان کرد که امروز به بهره‌برداری می‌رسند.

وی به ساخت مدرسه در آذربایجان‌غربی اشاره و اظهار داشت: 16 مدرسه با سرمایه‌گذاری معادل 5 میلیارد تومان عقد قرار داد شده و تا کنون نیز 12 مدرسه با 40 کلاس درس تحویل داده و 4 مدرسه با 20 کلاس نیز باقی مانده است.

مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه سود حاصل از این سرمایه‌گذاری‌ها صرف خود استان شده و در توسعه فضاهای آموزشی، مساجد و کمک به نیازمندان صرف می‌شود گفت: امید است از محل سود این سرمایه‌گذاری‌ها هنرستانی با مشارکت هم در آذربایجان‌غربی برای تربیت نیروی ماهر برای فعالیت در واحدهای صنعتی استان احداث کنیم.

نوروزی از تحت پوشش قرار دادن 530 کودک بی سرپرست زیر 10 سال در آذربایجان‌غربی خبر داد و افزود: 18 هزار و 400 کودک بی سرپرست زیر 10 سال نیز از سراسر کشور تحت حمایت این بنیاد قرار گرفته و با بر عهده‌گیری اقدامات اجرایی توسط کمیته امداد تامین مالی نیز از سوی بنیاد برکت انجام می‌گیرد.

وی از اجرای 200 طرح اقتصادی در سطح کشور توسط بنیاد برکت خبر داد و بیان کرد: از این بابت به تعداد 130 هزار نفر زمینه اشتغال ایجاد شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: تعداد شرکت‌هایی که به نتیجه رسیده‌اند و فعالند 131 شرکت بوده و در 200 شرکت 2 هزار و 239 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

نوروزی با بیان اینکه هدف بنیاد برکت توانمندسازی اقتصادی است نه مشارکت در سودهای شرکت افزود: از 200 طرح مشارکتی بنیاد برکت تا کنون 138 کارخانه فعال در کشور وجود دارد که 66 مورد آنها از مشارکتی خارج و به شرکا واگذار شده است.

وی تصریح کرد: تا کنون 600 مدرسه با حجم 3 هزار کلاس درس در دست اجراست که تا کنون 420 مدرسه با 2 هزار و 35 کلاس درس به بهره‌برداری رسیده است و 160 میلیارد تومان نیز در این زمینه سرمایه‌گذاری شده است.

ایشان به ساخت 300 مسجد، 155 مدرسه بهره‌برداری شده و 11 خانه عالم، آسفالت 400 کیلومتر راه و در کل اجرای 1 هزار و 600 طرح محرومیت زدایی زیربنایی اشاره کرد.

مدیر عامل بنیاد برکت با بیان اینکه هنوز اقدامات انجام‌گرفته با نیازهای آذربایجان‌غربی تناسب ندارد تصریح کرد: در سال 94 با گستردگی بیشتر طرح‌های مشارکتی دنبال می‌شود.

مبنای تاسیس بنیاد برکت دستور مقام معظم رهبری که فرمودند «در ذهنم حل مشکلات محرومین بوده است. مثلا مشکلات هزار روستا را حل کنید. چقدر خوب است هزار نقطه آباد شود یا هزار مدرسه در کشور ساخته شود،این دستگاه را برای این کار آماده کنید».

در همین راستا، دکتر نوروزی طی حکمی پس از شکرخواه ماموریت یافتند با استفاده از نقش محوری بنیاد برکت، در ارتقای کمی و کیفی فعالیت های « توانمندسازی اقتصادی و کارآفرینی، طرح های زیر بنایی و فرهنگی، خدمات سلامت الکترونیک و خدمات بانکی و بیمه ای در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته» اقدام کند و در تحقق این ماموریت خطیر از توان علمی و تجربی نخبگان، کارآفرینان، مدیران و کارشناسان کشور در حوزه های مختلف استفاده کرده و زمینه تحقق بخشی از منویات متعالی مقام معظم رهبری و برنامه های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته را فراهم کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار