با حضور معاون فرماندار و روسای ادارات اوقاف و امور خیریه،تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اماکن عمومی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مسئول شورای هیاتهای مذهبی جلسه ساماندهی تعزیه در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز برگزار شد.
کد خبر: ۶۱۴۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۴ 03 June 2018

در ابتدای این جلسه  سید رضا آقایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان  ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای مصوبات جلسات شورا با هدف ساماندهی مجالس تعزیه گفت: کارگروه تعزیه شهرستان با هدف نظارت و ساماندهی بیشتر بر هنر تعزیه شکل گرفته و ما امیدواریم با همفکری و تعامل با هم گامی در جهت ارتقای آن برداریم.
آقایی تدوین بانک اطلاعات دست اندرکاران تعزیه شهرستان و همچنین برگزاری کارگاههای آموزشی و توجیهی برای این افراد را مهم ترین اولویت کار کارگروه تعزیه شهرستان برشمرد و گفت:  مهم ترین کار  تهیه‌ی نمونه‌های بی‌ایراد تعزیه است که براساس اصالت‌ها تهیه شده و برگرفته از تجربه پیشکسوتان باشند.این شیوه هم به ماندگاری این آثار کمک می‌کند هم به علاقه‌مندان کمک می‌کند تا نسخه‌های درستی و اصیل را ببینند. 
در ادامه  محمد زارع معاون فرماندار  با اشاره به اهمیت هنر تعزیه گفت: در هنر تعزیه باید وجوه گوناگونی همچون وجوه تاریخی ، هنری‌، شرعی و ... را مورد توجه قرار بدهیم. در حال حاضر نه مدرسه‌ی آموزش تعزیه داریم نه کارگاه و نه تعزیه خوانان زبردست. ضمن اینکه تعزیه از سوی برخی از افراد نابلد آسیب‌های غیرقابل جبرانی دیده است. 
سید کاظم کمالیان رئیس شورای هیاتهای مذهبی شهرستان نیز بر نظارت بیشتر بر بعد محتوایی تعزیه  جهت کاهش آسیبهای احتمالی و تهیه بانک اطلاعات هنرمندان تعزیه تاکید کرده گفت: با توجه به هجمه های فرهنگی دشمنان و سوء برداشتی که آسیبهای تعزیه در فضای مجازی ایجاد می کنند ما باید در بحث ساماندهی و نظارت بر تعزیه جدیت و قاطعیتی بیشتری داشته باشیم. 
تهیه بانک اطلاعات تعزیه خوانان، معرفی مسئول گروه تعزیه، برگزاری کارگاههای آموزشی  و توجیهی با حضور کارشناسان مجرب، تهیه فیلم و عکس  مصاحبه از آسیبهای تعزیه از جمله مصوبات این جلسه بود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار