مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان گفت: در سالجاری بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن روستایی به استان همدان تخصیص داده شده است.
کد خبر: ۶۱۳۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۷ 30 May 2018
مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان گفت: در سالجاری بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن روستایی به استان همدان تخصیص داده شده است.

به‌گزارش ایسنا، حسن ظفری در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه نوسازی و بهسازی ۱۲ هزار واحد مسکن روستایی در سال ۹۷ هدفگذاری شده است، اظهار کرد: امسال ۱۲ هزار فقره تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن روستایی به بانک‌های عامل استان ابلاغ شده است.

وی با تأکید بر اینکه سهمیه تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن روستایی از نظر کمی و ریالی جهش قابل‌توجهی نسبت به سال گذشته یافته است، تصریح کرد: سقف فردی تسهیلات به ازای هر واحد مسکن روستایی به ۲۵ میلیون تومان ارتقاء یافته است.

ظفری افزود: تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن روستایی از نظر کمی ۲۲ درصد و سقف تسهیلات سهمیه استان نسبت به سال گذشته بیش از ۶۰ درصد رشد داشته که امیدواریم با ابلاغ سهیمه‌ها به عاملیت‌های استانی و همکاری خوب و مناسب نظام بانکی، همدلی شورای اسلامی روستا‌ها و دهیاران، افراد واجد شرایط بتوانند از این برنامه و فرصتی که دولت در راستای نوسازی و بهسازی واحد‌های کم دوام و ناپایدار و فرسوده فراهم کرده است، حداکثر استفاده را ببرند و بتوانیم قبل از افق ۱۴۰۵ به هدفگذاری تعیین‌شده و نوسازی و بهسازی ۷۵ درصد واحد‌های فرسوده روستایی دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه تا کنون نوسازی و بهسازی ۱۰۱ هزار واحد مسکن روستایی به استان ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: تا کنون بیش از ۵۰ درصد از اماکن روستایی ناپایدار بهسازی و نوسازی شده و پیش‌بینی می‌شود در سال ۹۷ با ابلاغ سهمیه تعیین شده جهش قابل‌ملاحظه‌ای از لحاظ درصد تحقق با مشارکت مردم و افراد واجد شرایط در راستای رعایت اصل اول مدیریت بحران به معنا و مفهوم پیشگیری قبل از وقوع حادثه داشته باشیم و بتوانیم بخش عمده‌ای از واحد‌های کم‌دوام روستایی را با همکاری نظام بانکی و آورده متقاضیان به عنوان بخشی از مأمن تأمین مالی مورد نیاز به سرانجام قابل‌قبولی برسانیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با اشاره به وجود ۱۷۷ هزار واحد مسکن روستایی در استان گفت: واحد‌هایی که از تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در سنوات قبل استفاده کردند و مالک قادر به تکمیل واحد نبوده و تحت پوشش هیچ کدام از نهاد‌های حمایتی نبوده، با کمک حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) در سال ۹۶ بیش از ۱۳۵۹ واحد نیمه‌تمام واجد شرایط استفاده از کمک بلاعوض حساب ۱۰۰ شناسایی شده و در راستای تکمیل واحد تا سقف ۸ میلیون تومان از این کمک بهره‌مند شدند که قسمت عمده این واحد‌ها یا به اتمام رسیده و یا در شرف بهره‌برداری است.

وی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۵۰۰ واحد سهیمه از منابع حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) برای استفاده افراد واجد شرایط تأمین منابع شود و در سال ۹۷ نسبت به عملیاتی کردن این برنامه اقدامات لازم در طول سال اتفاق بیفتد.

ظفری ادامه داد: در راستای تأمین زمین مورد نیاز واجدین شرایط فاقد زمین در سطح روستا‌های استان به استناد ماده ۴ قانون ساماندهی تا کنون در بیش از ۲۰۰ روستای استان زمین شناسایی، تملک و تفکیک شده است و واجدین شرایط می‌توانند با مراجعه به بنیاد مسکن در روستا‌هایی که بنیاد مسکن دارای زمین است، در راستای ساخت مسکن و خانه‌دار شدن در صورت واجد شرایط بودن، از این برنامه بهره‎مند شوند.

وی یادآور شد: سال گذشته ۴۰۰ قطعه زمین در سطح روستا‌های استان به متقاضیان واگذار شد، اما این ظرفیت در استان وجود دارد که به متقاضیان بیشتری زمین واگذار کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار