معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از ترافیک برگزاری جشنواره‌های مختلف گردشگری در دو ماه باقیمانده از فصل تابستان برای ایجاد جذابیت‌های بیشتر در این حوزه خبر داد.
کد خبر: ۶۱۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶ 13 July 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، قادر تقی‌زاده صبح امروز در نشست تخصصی گردشگری اردبیل اظهار داشت: این جشنواره‌ها در شهرهای مختلف استان و با محوریت معرفی توانمندی‌ها و قابلیت‌ها، آداب و رسوم و همچنین نشان دادن سیمای کامل از گردشگری تاریخی، طبیعی، توریسم درمانی و جذابیت‌های مربوط به حوزه مواهب خدادادی به انجام می‌رسد که امیدواریم تا پایان شهریور ماه برگزاری آنها به تناوب به انجام برسد.

وی افزود: در قدم اول و در ماه آینده جشنواره و نمایشگاه ملی گردشگری و صنایع دستی در اردبیل برگزار خواهد شد، که 19 تا 23 مرداد‌ سال جاری زمان برگزاری این رویداد بزرگ ملی خواهد بود که علاوه بر استان اردبیل از سایر مناطق کشور نیز در این جشنواره‌ها حضور پیدا می‌کنند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل یکی از محورهای اصلی فعالیت امسال معاونت گردشگری را برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای مختلف حوزه گردشگری به صورت ملی، منطقه‌ای و استانی در مناطق مختلف اعلام کرد و یادآور شد‌: ما نیز تلاش می‌کنیم تا از این ظرفیت به بهترین شکل در معرفی توانمندی‌ها و استعدادهای گردشگری استان استفاده کنیم.

تقی‌زاده با اشاره به نزدیکی آغاز دور دوم سفرهای تابستانی و ورود گردشگران در دو ماه آینده بیان کرد: با مشارکت همه دستگاه‌ها تمهیدات و تدابیر لازم برای حضور پرشمار گردشگران در این استان فراهم شده است، به طوری که با سر و سامان دادن به تفرجگاه‌ها، مناطق نمونه گردشگری، آب‌های گرم و مناطق تاریخی و پرجاذبه سعی کردیم تا امکان حضور و اقامت گردشگران بیش از گذشته فراهم آید.

این مسئول از نصب ده‌ها تابلوی راهنمایی گردشگران و معرفی جذابیت‌های استان در محوها و مسیرهای منتهی به اردبیل، سرعین و نیر خبر داد و گفت: ما در محورهای مواصلاتی استان به ویژه گردنه حیران، محور اردبیل – سرعین و نیر و همچنین محور پرتردد سرچم با نصب این تابلوها سعی کردیم تا بخشی از نارسایی‌های تبلیغ و اطلاع‌رسانی گذشته برطرف شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل برخورد جدی با هرگونه ساخت و ساز فضاهای نمایشگاهی و جشنواره‌ای فروش سوغاتی‌ها و برخی از صنایع دستی را یادآور شد و ادامه داد:‌ به هیچ‌وجه با همکاری راه و شهرسازی و پلیس راه اجازه نخواهیم داد، عده‌ای سودجو بتوانند از این موقعیت استفاده کنند.

تقی‌زاده با اشاره به سر و سامان دادن وضعیت مناطق نمونه گردشگری به ویژه منطقه گردشگری قوتور‌سویی تصریح کرد: تلاشمان بر این است تا یک فرایند قابل قبول را در ارائه خدمات آبرومندانه و شایسته به گردشگران داخلی و خارجی نشان دهیم.

* برپایی 140 غرفه صنایع دستی در نمایشگاه بین‌المللی

در این جلسه همچنین معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز با بیان اینکه نمایشگاه صنایع دستی در کنار نمایشگاه گردشگری اواخر مرداد سال جاری با حضور 31 استان کشور و در 140 غرفه در محل دایمی نمایشگاه بین‌المللی اردبیل برپا می‌شود، گفت:‌ با رایزنی‌هایی که انجام دادیم قرار است 6 کشور همسایه و مجاور نیز در این نمایشگاه حاضر باشند.

علیرضا دباغ عبداللهی با بیان اینکه این نمایشگاه خود نقطه عطفی در جلب و جذب گردشگران و حضور آنها در این رویداد مهم ملی و بین‌المللی خواهد بود، افزود: تلاش ما بر این است تا از این ظرفیت در معرفی ابعاد مختلف صنعت گردشگری و صنایع دستی به عنوان صنعت سود‌آور بهره گرفته و استفاده کنیم تا برخی از نارسایی‌های سال‌های گذشته نیز با تدبیری مناسب برطرف شده و امکان تقویت این توانمندی‌ها فراهم آید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار