مدیر جهاد کشاورزی ملکشاهی گفت: 18 میلیارد ریال برای طرح سیستم آبیاری تحت فشار سایت 12 هکتاری باغبانی روستای قلعه جوق ملکشاهی هزینه شده است.
کد خبر: ۶۱۲۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴ 28 May 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ حیدر علی حسینی  با بیان اینکه توسعه باغات شهرستان از برنامه های راهبردی جهاد کشاورزی است، اظهار کرد: با توجه به اقلیم مناسب مناطق کوهستانی و وجود منابع آب و خاک ملکشاهی ظرفیت تبدیل شدن به قطب تولید میوه استان را داراست.

وی تاکید کرد: سازمان جهاد کشاورزی با ارائه تسهیلات ارزان قیمت و حمایت های دیگر از باغداران زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی را جهت توسعه باغات فراهم کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی ملکشاهی با اشاره هزینه 18 میلیارد ریالی این سازمان برای توسعه سیستم آبیاری تحت فشار سایت باغبانی روستای قلعه جوق که به تازگی با مشارکت این سازمان و 30 خانوار این روستا احداث شده است، یادآور شد: این طرح زمینه اشتغالزایی 12 نفر را فراهم خواهد کرد.

علی حسینی اضافه کرد: در این سایت باغبانی از نهال های سازگار با منطقه از جمله بادام ، هلو و زردآلو استفاده شده که از لحاظ اقتصادی نیز دارای بازدهی مناسبی هستند.

ملکشاهی با برخورداری از اقلیم مناسب یکی از شهرستان هایی است که در زمینه باغداری از وضعیت بسیار مطلوبی برخوردار است.

بیش از یک هزار و 600 نفر از جمعیت 25 هزار نفری شهرستان ملکشاهی هم اکنون در زمینه باغداری فعالیت می کنند و با توجه به ویژگی ها و استعداد این منطقه در پرورش میوه این روند نیز رو به افزایش است.

این شهرستان دارای 740 هکتار انواع باغ های مثمر همچون هلو ، انگور ، گردو ، شلیل و زردآلو است که از این مقدار 240 هکتار آن به انواع درختان هسته دار از جمله هلو و زرد آلو اختصاص دارد که برداشت آن از هم اکنون آغاز شده است./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار