مدیر اتاق فکر استان اردبیل گفت: ظرفیت نخبگان علمی و دانشگاهیان در اتاق فکر این استان به کار گرفته می‌شود.
کد خبر: ۶۱۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹ 13 July 2015

محمد حسن زاده در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: اتاق فکر با هدف مطالعه موضوعات روز یک جامعه و ارائه راهکار با استفاده از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان شکل گرفته است.

وی با تاکید به اینکه استان اردبیل آخرین استانی است که اتاق فکر را تشکیل داده است، اضافه کرد: دانشگاه محقق اردبیلی در این امر پیشقدم شده و در حال حاضر ترکیب مطلوبی از اساتید و نخبگان علمی در این اتاق گردهم آمده اند.

مدیر اتاق فکر استان برنامه این اتاق را طرح مشکلات استان و ارائه راهکار برای آن و در ادامه انعکاس راهکارها به مرکز بررسی های استراتژیک ریاست ریاست جمهوری عنوان کرد.

حسن زاده در پاسخ به این سوال که آیا عملکرد استان محدود به موضوعات مرتبط با استان خواهد بود، اضافه کرد: احتمال بررسی موضوعات ملی و منطقه ای نیز به فراخوز نیاز احصا شده و نظر اعضای اتاق وجود دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی افزود: انتظار ما تعامل هر چه بیشتر بخش دولتی با عملکرد این اتاق است تا بتوان موضوعاتی که عموم مردم با آن در ارتباط اند مورد بررسی قرار داد و راهکار ارائه کرد.

مدیر اتاق فکر استان خواستار همکاری مدیران دولتی استان با این اتاق شد و گفت: مدیران ادارات می توانند نظرات کارشناسی خود را در اختیار اتاق قرار داده و در پیشبرد برنامه ها مشارکت داشته باشند.

حسن زاده با اذعان به اینکه اتاق های فکر به دنبال نهادینه سازی مشارکت و همفکری تمامی فرهیختگان است، اضافه کرد: هر اتاق فکر به عنوان حلقه ارتباطی و تعامل سه حوزه نخبگان دانشگاهی، خبرگان و ذینفعان محلی و خبرگان دولتی است.

این مسئول ذینفعان را شامل کارآفرینان، تولید کنندگان، انجمن های صنفی، سازمان های داوطلبانه و افراد ذی نفوذ اجتماعی و فرهنگی عنوان کرد و گفت: در اتاق فکر صرفا نظرات تحلیلی نهایی جمع بندی خواهد شد.

وی تاکید کرد: در واقع اتاق فکر به دنبال تقویت تعامل هر چه بیشتر بخش دانشگاهی و بخش دولتی است تا در حوزه های مختلف نظرات کارشناسی خود را ارائه دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی فعالیت اتاق فکر استان را جمع بندی نظرات کارشناسی خبرگان استانی و تمرکز بر مدیریت دانش خبرگی عنوان کرد.

حسن زاده در خصوص تعیین گروه های اختصاصی در این اتاق گفت: در اتاق فکر استان گروه های سیاست اقتصادی، سیاست بهداشت و سلامت، سیاست اجتماعی و فرهنگی، سیاست محیط زیست، سیاست خارجی، سیاست داخلی و سیاست علم، فن آوری و نوآوری تشکیل شده است.

وی با تاکید به استقرار اتاق فکر در پارک علم و فن آوری استان اضافه کرد: اساتید دانشگاهی و مدیران دستگاه ها می توانند در آدرس اتاق فکر استان در شبکه دولت o-fekr@ardabil.dolat.ir و آدرس الکترونیکی اتاق Ardabil@npps.ir از فعالیت های اتاق مطلع شوند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار