دومین کنگره علوم و مهندسی آب و فاضلاب ایران و دومین همایش ملی عرضه و تقاضای آب شرب و بهداشتی، 22 تا 24 آبان‌ سال جاری به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۱۲۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶ 28 May 2018

به گزارش تابناک : روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان روز دوشنبه اعلام کرد: این کنگره با هدف گردهمایی صاحبان دانش و فناوری صنعت حوزه آب و فاضلاب کشور، طرح ایده‌ها و رویکردهای نو و تلاش برای اشاعه آنها و آشنایی با نیازها و مشکلات صنعت آب و فاضلاب به مدت سه روز برگزار خواهد شد.
ارائه مقاله های علمی و کاربردی، برگزاری میزگردها و کارگاه های تخصصی، نمایشگاه‌های جانبی، برگزاری مسابقه پایان ‌نامه برتر، تقدیر از پیشکسوتان دانشگاه و صنعت، برگزاری بازدیدهای تخصصی و آموزشی و برگزاری کلینیک صنعت، مهمترین برنامه های این کنگره است.
این کنگره شامل 10 محور اصلی است که تأمین، انتقال، تصفیه و توزیع آب، جمع‌آوری، انتقال، تصفیه، بازچرخانی و بازیافت فاضلاب، بهره‌گیری از آب‌های نامتعارف، پساب‌ها و آب‌های لب شور، فناوری‌های نوین درآب و فاضلاب، ارتقا، مقاوم سازی و بازسازی سامانه‌های آب و فاضلاب، مدیریت منابع انسانی و مالی درحوزه‌های آب و فاضلاب، از جمله این محورها ست.
رویکردهای فنی، اقتصادی و اجتماعی در مدیریت مصرف آب، بومی سازی ضوابط طراحی سامانه‌های آب و فاضلاب، تجارب حاصل از بهره‌برداری بومی از سامانه‌های آب و فاضلاب و ارزیابی و آسیب شناسی ساختار شرکت‌های آب و فاضلاب، دیگر محوره های این رویداد علمی است.
دبیر این رویداد علمی گفت: در 20 سال گذشته تنها چند همایش پراکنده با عنوان آب و فاضلاب از سوی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و برخی از دانشگاه ها برگزار شد و رویدادی که بتواند بطور مستمر پایگاه تبادل نظر محققان و کارشناسان حوزه آب و فاضلاب باشد، وجود نداشت.
دکتر منوچهر حیدرپور افزود: از سوی دیگر مباحث مربوط به آب و فاضلاب در همایش های سالانه دیگر انجمن های علمی نظیر انجمن هیدرولیک، منابع آب، محیط زیست و کنگره عمران بسیار ناچیز بوده و پاسخگوی نیازهای موجود نبود.
مهلت ارسال مقاله به این کنگره تا 24 شهریور سال جاری است.
این کنگره از سوی انجمن آب و فاضلاب ایران، پژوهشکده آب و فاضلاب دانشگاه صنعتی اصفهان، شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برگزار خواهد شد.
علاقه مندان به منظور کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی www.iwwa-conf.ir مراجعه کنند.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار