عضو شورای شهر شیراز گفت:شهرداری شیراز در سال‌های آینده باید به جای شهرفروشی بتواند از رویدادهای شهری، ملی و جهانی میزبانی کند تا از این راه تولید ثروت کند؛ این رویدادها طوری پیش‌بینی شده که برگزاری آن تضاد و تعارضی با ارزش‌های فرهنگی و دینی نداشته باشد.
کد خبر: ۶۰۸۵۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹ 20 May 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:مهدی حاجتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شورای پنجم در یک شرایط بحرانیِ اشباع ساخت‌وساز و رکود مسکن و از طرفی حجم بالای مطالبات مردمی، مدیریت شورا را برعهده گرفت، اظهار داشت: طرح مطالعات جامع اقتصادی شهر شیراز توسط یکی از اساتید مطرح کشوری در حال انجام است که مبنای آن، سوق دادن شهر شیراز به سمت اقتصاد سبز و پایدار است.

وی ادامه داد: شهرداری شیراز در سال‌های آینده باید به جای شهرفروشی بتواند از رویدادهای شهری، ملی و جهانی میزبانی کند تا از این راه تولید ثروت کند؛ این رویدادها طوری پیش‌بینی شده که برگزاری آن تضاد و تعارضی با ارزش‌های فرهنگی و دینی نداشته باشد.

این عضو شورای شهر شیراز افزود: شهر شیراز در حوزه آی‌تی دارای استعداد و توانمندی‌هایی است که مغفول واقع شده و باید میزبانی را در این حوزه هم تقویت کنیم.

حاجتی تصریح کرد: ما به انقلاب صنعتی دیر رسیدیم و در حوزه آی‌تی هم عقب ماندیم، در حال حاضر جامعه جهانی تصمیم گرفته از ضررهای صنایع دوری کند اما مدیران ایران می‌آیند و صنایع را به شهرها نزدیک می‌کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه، امور حقوقی و املاک شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه 2 هزار و 800 میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمامِ کلنگ‌زنی شده از مدیریت قبلی شهر باقی مانده بود، خاطرنشان کرد: چون شوِ اجتماعی پروژه‌ها از قبل ایجاد شده بود و مردم نیز منتظر تکمیل آن‌ها بودند، امکان توقف نبود و ما نیز ناچار بودیم که در بودجه سال جاری به بخش عمرانی توجه بیشتری داشته باشیم؛ برای جبران کسری بودجه هم دریافت مطالبات و معوقات شهرداری شیراز از دولت را پیش‌بینی کردیم.

حاجتی به موضوع تخریب باغات شیراز هم اشاره کرد و ابراز داشت: فرد ذی‌نفوذی در شیراز اقدام به تخریب و ساخت‌وساز در باغات می‌کرد که البته مجوز قانونی هم داشت، اما مجوز را با دور زدن قانون و دستکاری در قانون اخذ کرده بود که ما هم دیروز برای سومین‌بار دستور توقف ساخت‌وساز یکی از باغات را از دادستانی شیراز گرفتیم و به دنبال سازوکارهای قانونی و شناسایی خلأهای موجود در قانون هستیم تا با ویژه‌خواری مقابله شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار