معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری همدان با بیان اینکه مدیریت شهری بدون خلاقیت راه به جایی نمی‌برد، گفت: متأسفانه مسوولیت تمام مشکلات شهر بر عهده شهرداری‌هاست، اما در طرح‌های توسعه‌ای شهر اجازه دخالت داده نمی‌شود.
کد خبر: ۶۰۱۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵ 09 May 2018
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری همدان با بیان اینکه مدیریت شهری بدون خلاقیت راه به جایی نمی‌برد، گفت: متأسفانه مسوولیت تمام مشکلات شهر بر عهده شهرداری‌هاست اما در طرح‌های توسعه‌ای شهر اجازه دخالت داده نمی‌شود.

به گزارش فارس، مرتضی حضرت‌زاده در نشست صمیمی نخبگان با مشاور شهردار و رئیس مرکز مطالعات راهبردی شهرداری همدان به منظور ایجاد تعامل بیشتر جوانان نخبه همدانی با مسوولان و شنیدن راهکارها و نواقص موجود در عرصه مدیریت شهری با تأکید بر اینکه باید تعاملات با نخبگان شهرمان به جایگاه واقعی‌ خود برسد، اظهار کرد: شهرداری به عنوان یک موسسه عمومی و غیردولتی در برخی مباحث، اختلافات و چالش‌هایی با دولت دارد که در بیان دغدغه‌های نخبگان به صورت شفاف و صریح ارائه شد.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها دارای پیچیدگی و حساسیت خاص خود هستند، گفت: با توجه به ترکیب و تناسب جمعیت و به هم‌ریختگی‌های موجود، شاهد تنوع جمعیتی ویژه‌ای در شهر هستیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری همدان بیان کرد: در گذشته ترکیب جمعیتی، 30 درصد در شهرها و 70 درصد در روستاها متمرکز بود و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2020، عکس این وضعیت اتفاق بیفتد که در این زمینه برنامه‌ریزی و پیوست‌های مطالعاتی لازم است.

وی رویکرد شهرداری همدان در سال جاری را «خلاقیت و جدیت» اعلام کرد و افزود: مدیریت شهری بدون خلاقیت راه به جایی نمی‌برد؛ در حال حاضر نگاه ویژه و تعاملات بیشتر با افراد تأثیرگذار در عرصه مدیریت شهری وجود دارد چراکه معتقدیم شهرداری برای مردم است.

حضرت‌زاده با بیان اینکه برخی نقطه ضعف این شهر را عدم معرفی و شناسایی ظرفیت‌های آن به دنیا می‌دانند، ابراز امیدواری کرد: تعاملات خوب با شهروندان خلاق موجب شود شهر همدان به جایگاه واقعی خود در عرصه مدیریت شهری نزدیک‌تر شود.

وی در پاسخ به دغدغه یکی از نخبگان مبنی بر ایجاد شهر جدید، یادآور شد: این طرح در سطح کلان، شکست خورده و از دستور کار خارج شده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری همدان تصریح کرد: متأسفانه مسوولیت تمام مشکلات شهر بر عهده شهرداری‌هاست؛ اما در زمینه طرح‌های توسعه‌ای شهر اجازه دخالت به آنها داده نمی‌شود، البته در صورت اجرایی شدن طرح مدیریت یکپارچه شهری وضعیت‌ متفاوت‌تر خواهد شد.

وی با بیان اینکه در مدیریت شهری به دنبال عملیاتی کردن برنامه جامع بلندمدت برای شهر همدان هستیم، ادامه داد: در این راستا با جذب کارشناسان و مشاوران خبره و انتخاب برنامه مدون لازم‌الاجرا برای همگان از شورای شهر تا حاکمیت استان، قصد داریم نواقص را برطرف و ناکامی‌های شهر را جبران کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار