استاندار فارس گفت: توسعه همه جانبه یک جامعه با تقویت بنیان های فرهنگی آن جامعه محقق می شود و با تقویت بنیان های فرهنگی، مسیر دستیابی به توسعه در همه عرصه ها مهیا خواهد شد.
کد خبر: ۶۰۱۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰ 06 May 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا:اسماعیل تبادار، در نشست با جمعی از اهالی فرهنگ و هنر استان فارس در شیراز افزود: یک مدیر به تنهایی و بدون در اختیار داشتن سندی راهبردی، نمی تواند به موفقیت چندانی در حوزه فرهنگ و هنر دست یابد.
وی، با اشاره به جایگاه ویژه و پیشینه غنی فارس در زمینه های مختلف به ویژه فرهنگ، ادب و هنر، بر لزوم حفاظت و صیانت از این جایگاه و تلاش برای ارتقای آن تاکید و اظهار کرد: بیان دستاوردهای گذشته به تنهایی راهگشای مسایل نیست بلکه باید با ارایه راهکارهایی برای حفاظت هر چه بیشتر از این داشته ها توام باشد.
تبادار ادامه داد: توسعه همه جانبه یک جامعه با تقویت بنیان های فرهنگی آن جامعه محقق می شود و با تقویت بنیان های فرهنگی، مسیر دستیابی به توسعه در همه عرصه ها مهیا خواهد شد.
استاندار فارس افزود: هم اینک جامعه نیازمند فضای نشاط و امیدواری است و بی شک تعلیم و تربیت و فرهنگ و هنر، زمینه های مناسبی برای ایجاد چنین فضایی در جامعه است.
تبادار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه موضوع انتصاب مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در حال پیگیری است، بیان داشت: مدیر کل این حوزه باید افزون بر شناخت دقیق فضای عمومی جامعه، درک مناسبی از فرهنگ و هنر و نقش و اثر گذاری هر یک از بخش های آن در جامعه داشته باشد و از شیوه برخورد و ایجاد هم افزایی با اصحاب فرهنگ و هنر نیز به خوبی آگاه باشد.
وی، با انتقاد از اینکه جانشین پروری در میان مدیران کمرنگ است و جایگاه مناسبی ندارد، گفت: هر یک از مدیران باید امکان پرورش افرادی را که از ظرفیت های لازم برخوردارند در کنار خود مهیا کنند.
در ادامه این نشست برخی از هنرمندان فارس، دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را در ارتباط با حل مسایل و مشکلات حوزه فرهنگ و هنر این استان بیان کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار