مدیرکل نوسازی ،توسعه وتجهیزمدارس استان ایلام
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام گفت: بخاری‌های نفتی تا سال 95 از مدارس ایلام جمع‌آوری می‌شود.
کد خبر: ۶۰۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶ 11 July 2015
به گزارش تابناک ایلام،بهروز هژبری بااعلام این خبرگفت: در ابتدای اجرای طرح استانداردسازی 2 هزار و 530 کلاس غیر استاندارد در استان ایلام وجود داشت.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام گفت:  استان ایلام در مجموع بیش از یک‌هزار و 141 فضای آموزشی دارد که بیشتر این مدارس در حین ساخت به استانداردسازی آنها توجه شده است.

وی ادامه داد: استان ایلام یکی از مناطق کشور است که قیمت پروژه‌های آن در مقایسه با دیگر نقاط کشور بالاتر بوده و دلیل اصلی آن استفاده از موتورخانه‌های مدارس است و همواره از ایراد می‌گرفتند که به جای موتورخانه از بخاری استفاده شود.

این مسئول اضافه کرد: اما همکارانم در حوزه تاسیسات این اجازه را نمی‌دادند که از بخاری نفتی استفاده شود چون استاندارد بودن سیستم‌های گرمایشی مد نظر همکاران در این حوزه است و از سال 1376 به بعد تمام فضاهای آموزشی که بالای پنج کلاس درس بودند دارای موتورخانه شدند.

هژبری تصریح کرد: در حال حاضر بخش اعظمی از فضاهای آموزشی در استان ایلام با داشتن موتورخانه و سیستم‌های استاندارد گرمایشی از استاندارد مطلوبی برخوردار هستند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام گفت: 2 هزار و 530 کلاس درس در ابتدای اجرای طرح استانداردسازی مدارس ایلام وجود داشت که با گذشت سه سال از اجرای این طرح فعالیت‌های خوبی صورت گرفته و تا زمانی که آخرین بخاری در مدارس ایلام برداشته شود این طرح ادامه دارد.

وی ادامه داد: اعتبار استانداردسازی مدارس نیز از محل عوارض شرکت گاز و به ازای افزایش هر متر مربع گاز مصرفی این اعتبار تامین می‌شود و سال گذشته 300 میلیارد تومان از محل این درآمد در اختیار سازمان  نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قرار گرفته است و بین استان‌ها برای اجرای طرح استانداردسازی توزیع می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: با عنایت به اینکه محل تامین این درآمد در حال نوسان است قرار شده در طول برنامه پنجم این طرح به طور کامل اجرایی و محقق شود و قرار است تا سال 95 سیستم‌های بخاری نفتی را از مدارس ایلام جمع‌آوری کنیم.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار