قم در هفته ای که گذشت،
قم در هفته ای که گذشت شاهد رویدادهای خبری از جمله اعلام کاهش طلاق ، نیازمند اشتغال بودن 96 درصد زنان سرپرست خانوار ، لزوم تصمیم گیری استانداری درخصوص تیم فوتبال صبای قم و تشکیل مجمع خیرین مسجد ساز بود.
کد خبر: ۶۰۰۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴ 05 May 2018

به گزارش تابناک قم ، اعلام برنامه های هفته فرهنگی و اقتصادی قم در نبطیه لبنان ، انتقاد مدیرکل بنیاد شهید از شهرداری قم ، آخرین وضعیت استخرهای شنا ، فعالیت تالار مرکزی شهر از شهریورماه ، رونمایی از پرچم جدید حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و برگزاری جشن های نیمه شعبان با حضور خیل عظیم شیفتگان خاندان عصمت و طهارت (ع) درمسجد مقدس جمکران از دیگر رویدادهای خبری در هفته گذشته بود.

مدیرکل ثبت احوال قم گفت: سال گذشته سه هزار و 66 مورد طلاق دراین استان به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال 95 کاهش 13 درصدی را نشان می دهد.خلیل مرادی در گفت وگو با ایرنا افزود: آمار طلاق در سال 95، سه هزار و 524 مورد بوده است.وی با اشاره به این که سال گذشته هشت هزار و 790 مورد ازدواج درقم به ثبت رسید گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال 95، که 10 هزار و 206 مورد بوده، 14 درصد کاهش یافته است.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم گفت: 90 درصد فعالیت های پیش بینی شده برای برگزاری هفته فرهنگی و اقتصادی این استان درلبنان توسط بخش خصوصی صورت می گیرد و سهم هزینه های دولتی در آن پایین است.یونس عالی پور درگفت و گو با خبرنگاران، ضمن تاکید بر شفافیت کامل این رویداد، افزود: حدود 10مدیر دولتی که قراراست برای تشریفات کار به لبنان سفر کنند ازمرخصی سالانه خود استفاده می کنند نه حق ماموریت. کل افرادی که از بخش خصوصی و دولتی به این سفر می روند حدود 100 تن پیش بینی می شود. هفته فرهنگی و اقتصادی قم در لبنان در روزهای 19 تا 25 اردیبهشت ماه جاری در شهر نبطیه این کشور برگزار می شود.

رئیس هیات فوتبال استان قم گفت: استانداری به عنوان متولی تیم فوتبال صبا، باید درباره آینده آن تصمیم گیری کند.کریم بهرامی درگفت وگو با خبرنگاران، با بیان این که اینجانب فقط تصمیم ساز هستم نه تصمیم گیر درباره وضعیت آینده تیم صبا افزود: طی نامه ای این تیم را به اداره کل ورزش و جوانان استان قم برمی گردانم.رئیس هیات فوتبال قم درباره حمایت های اداره کل ورزش و جوانان استان از تیم صبا گفت: این اداره کل در حد توان خود، به مرور در این فصل حدود 350 میلیون ریال به صبا کمک کرده است.

نخستین مجمع خیرین مسجد ساز قم با حضور جمعی از خیرین در ستاد اقامه نماز استان تشکیل شد. حجت‌الاسلام و المسلمین تقی قرائتی مسئول امور مساجد در این مجمع بیان داشت: ما باید بیشترین مساجد را در قم در مقایسه با دیگر استان‌‌ها داشته باشیم اما در برخی مناطق آن کمترین مسجد را نسبت به دیگر استان‌ها را داریم.در این جلسه دبیر مجمع خیرین مسجدساز قم با ارائه گزارشی از وضعیت نمازخانه‌ها، مساجد و وضعیت نماز در استان گفت: هدف از تشکیل مجمع خیرین مسجد ‌ساز، ساخت مساجد ارزان قیمت و کوچک در مناطق فاقد این مکان مقدس می باشد.

رئیس هیات شنای قم با اشاره به استقبال مردم از استخرهای شنا در فصل گرما گفت: درحال حاضر از مجموعه31 استخر این استان، 25 مورد آن فعال است ولی 80 درصد آنها از ابعاد مختلف از جمله تاسیسات، ایمنی و سازه، استانداردهای لازم را ندارد.حسین حاجی اسماعیلی درگفت وگو با ایرنا خاطرنشان کرد: بیشتر استخرهای استان مربوط به ارگان ها، موسسات، ادارات است. وی بااشاره به اینکه در فصل گرما روزانه 2 هزار تن درقم از این استخرها استفاده می کنند،گفت: ما نیازمند 50 استخر فعال در استان هستیم که درحال حاضر 6 استخر در حال احداث می باشد که مراحل پایانی خود را طی می کند.

فرماندار قم گفت: از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده در سال گذشته، 45 میلیارد و 650 میلیون تومان در اختیار دهیاری های این استان قرار گرفت.رضا سیار در کمیته برنامه ریزی شهرستان قم افزود: این اعتبار بدون تشریفات اداری به صورت مستقیم به حساب دهیاری های استان واریز شد و اعتبار روستاهای فاقد دهیاری نیز برای توسعه آن مناطق در اختیار فرمانداری قرار گرفت.استان قم دارای 204 روستاست که 131 روستا بالای 20 خانوار و 69 روستا زیر 20 خانوار جمعیت دارند؛ همچنین 132 روستای استان دارای شورا و 102 روستا دارای دهیاری هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی قم گفت: بیش از 96 درصد از زنان سرپرست خانوار این استان که نیازمند اشتغال می باشند در شهر قم سکونت دارند. اکبر میرشکار در «جشنواره شناسایی و تجلیل از زنان توانمند و تاثیرگذار» در دانشگاه پردیس تهران واحد قم اظهار داشت: همچنین زنان سرپرست خانوار درقم دارای چند فرزند هستند که این امر مشکلاتی برای آنان در اشتغال محیط های خارج از خانه به وجود آورده است.وی خاطرنشان کرد: بعضی از زنان سرپرست خانوار نیز در بحث ضمانت تسهیلات اشتغال خانگی دچار مشکل هستند و پشتوانه ای ندارند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم توجه بیشتر مدیریت شهری به گلزارهای شهیدان این استان را خواستار شد و گفت: قبور مطهر شهدای مدفون در گلزار شیخان باید سامان دهی شود.جواد هاشمی در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: در سال 93 بودجه خوبی به این امر اختصاص پیدا کرد، اما با وجود نامه های نوشته شده از طرف بنیاد شهید استان به تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) و شهرداری قم درزمینه بهسازی گلزارهای شهدا، متاسفانه هیچ خبری نشد.وی با انتقاد از کم لطفی شهرداری قم نسبت به گلزارهای شهدا افزود: قرار است، قطعه ای با ظرفیت دو هزار و 800 قبر ویژه خانواده های ایثارگران ، احداث شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: تالار مرکزی این شهر برنامه های فرهنگی در آن به اجرا درآمده و تا شهریورماه سالجاری به طور کامل مورد بهره برداری قرار می گیرد.سید موسی حسینی کاشانی درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: فعالیت آزمایشی تالار مرکزی شهر از شهریورماه سال گذشته آغاز شده است.تالار مرکزی شهر قم که در زمینی به مساحت حدود هشت هزار متر مربع و با زیربنای 11هزار متر مربع، با اعتبارات ملی از سال 88 آغاز و در دهه فجر 94 با حضور معاون اول رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.این تالار دارای بخش هایی چون دو سالن 650 نفره و 220 نفره آمفی تئاتر، سالن تمرین تئاتر و سالن اجرای تعزیه است.

پرچم جدید گنبد مطلای حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) دوشنبه هفته گذشته طی مراسمی رونمایی و بر فراز گنبد این آستان مقدس به اهتزاز درآمد. طرح پرچم جدید حرم مطهر کریمه اهل‌ بیت(ع) هم ‌زمان با سالروز میلاد بانوی کرامت به تایید تولیت آستان مقدس رسید و طی ماه‌ های اخیر با جنس ساتن اعلای ایرانی توسط هنرمندان ایرانی تهیه شد که به 2 عبارت «السلام علیک یا بنت موسی بن جعفر» و «فاطمه ‌المعصومه» و آرم آستان مقدس کریمه اهل ‌بیت(ع) مزین است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار