نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی مطرح کرد
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: تغییرات در سبک زندگی مسوولان و به حاشیه رفتن الگوهای اصیل و سنتی ایران اسلامی از جمله دیگر برنامه‌های دشمن در کشور است که متاسفانه برخی مواقع ناآگاه عمل کرده و وارد میدانی می‌شویم که دشمن می‌خواهد.
کد خبر: ۵۹۹۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۵ 01 May 2018
 

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم بعد از ظهر امروز در دیدار با مربیان عقیدتی سیاسی به مناسبت هفته معلم و هفته عقیدتی سیاسی با تبریک فرارسیدن هفته معلم اظهار کرد: انصافاً چه روز خوبی به عنوان روز معلم انتخاب شده است چراکه آیت‌الله مطهری طبق فرموده امام راحل پاره تن امام بوده و دشمنان انقلاب هیچ‌گاه از جثه مطهری نمی‌ترسیدند بلکه از تفکر او می‌ترسیدند. 

وی افزود: دشمنان از این اطلاع داشتند که تفکر شهید مطهری در دانشگاه‌ها چقدر اهمیت دارد، از این‌رو به هراس افتاده و اقدام به حذف او کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه شهید صدوقی، اشرفی اصفهانی، قاضی طباطبایی از جمله افراد موثر بودند و دشمن از تفکر آنها هراس داشت، افزود: دشمن سعی بر مبارزه با فکر و تفکر اسلامی آنها داشت.

دشمن امروز عقیده، فرهنگ ما را مورد هدف قرار داده است

وی خاطرنشان کرد: این هفته به نام هفته معلم همچنین در سپاه  نیز هفته عقیدتی سیاسی نامگذاری شده است، از این‌رو این هفته نکات مهمی دارد چراکه دشمن امروز عقیده، فرهنگ ما را مورد هدف قرار داده و ما باید برنامه‌ریزی صحیحی برای این نشانه‌گیری داشته باشیم و آگاه‌سازی تربیتی را بالا ببریم.

سپاه باید آگاه‌ترین قشر به مسائل سیاسی باشد 

امام جمعه تبریز با تاکید به اینکه باید جوانان متدین و به روز باشند و در ارتباط با مسائل سیاسی هر روز آگاه‌سازی آنان بالا رود، گفت: البته سپاه و نیروهای مسلح باید آگاه‌ترین قشر به مسائل سیاسی بوده و بهترین‌ها از نظر شناخت مسائل سیاسی باشند و این با ورود به مسائل سیاسی فرق دارد.

وی ادامه داد: سپاه باید خود را متصل به مسائل سیاسی کند و بیشترین فهم از سیاست را داشته باشد و حتماً بدانند برای چه چیزی می‌جنگند.

بسیجیان به تاکیدات رهبری مبنی بر آتش به اختیاری عمل کنند 

آل‌هاشم با اشاره به اینکه این هفته ارزشمندی است و باید از این فرصت برای بالا بردن حساسیت‌ها نسبت به مسائل فرهنگی استفاده کنیم، افزود: باید بسیج به عنوان نیروی مردمی خودجوش به میدان بیاید و از ارزش‌ها دفاع کنند چراکه معنای آتش به اختیار همان است و طبق ضوابط و قانون هر جا که تشخیص داده شد باید دفاع از آرمان‌های انقلاب ضرورت بیابد.

وی تصریح کرد: امروز  دشمنان انقلاب در خارج و وابستگان‌شان  در داخل تلاش بر دگرگون‌سازی ارزش‌ها دارند به طوریکه در بحث تهدیدات فرهنگی تلاش به تغییر هویت و ماهیت دینی و  انقلابی و نظامی ما گرفته‌اند. 

ایجاد روزمرگی و انفعال در بین دستگاه‌های سیاست‌گذار توسط دشمن 

نماینده ولی فقیه در استان افزود: نشان دادن روزمرگی و انفعال مدیریت فرهنگی و دستگاه سیاست‌گذار در رابطه با پدیده‌های نوظهور از جمله اقدامات دشمن علیه کشور است تا با منفعل‌سازی کاری کنند در مقابل دشمنان برنامه‌ای نداشته باشیم.

وی با تاکید به اینکه امروز برخورد روزمرگی جواب نمی‌دهد و حرکت جهادی را می‌طلبد، یادآور شد: حتماً لازم نیست که دستگاه‌های فرهنگی فقط وارد شوند بلکه همه مخصوصاً بسیج باید وارد عمل شوند.

امام جمعه تبریز بیان داشت: دشمن در جریان تهدیدات فرهنگی تلاش دارد تا فقدان تلاش‌گری مجاهدان و عمل انقلابی و جهادی در حوزه مدیریتی و کارشناسی فرهنگی را از بین ببرد.

دشمن گاهاً موفق به تغییرات سبک زندگی مسوولان شده است 

وی توضیح داد: تغییرات در سبک زندگی مسوولان و به حاشیه رفتن الگوهای اصیل و سنتی ایران اسلامی از جمله دیگر برنامه‌های دشمن در کشور است که متاسفانه برخی مواقع ناآگاه عمل کرده و وارد میدانی می‌شویم که دشمن می‌خواهد.

آل‌هاشم ادامه داد: دشمن تلاش می‌کند تا در کشور بی‌حیایی، بی‌بندباری، بی‌اخلاقی در جامعه را رواج دهد همچنین با تضعیف روحیه مقاومت و پایداری ملت ایران را ناامید سازد.

وی متذکر شد: ما مشکلات معیشتی و اقتصادی زیادی در کشور داریم و حتی بنده در سفر آقای روحانی به تبریز همه مشکلات را با آمار و به صورت دقیق گفتم و پیگیر نیز هستم، ولی این هم درست نیست در بین جامعه روحیه ناامیدی ایجاد کنیم بلکه باید به مردم امید تزریق کنیم. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار