مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی قطب قرآنی کشور است.
کد خبر: ۵۹۸۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱ 30 April 2018

به گزارش تابناک : حجت‌الاسلام والمسلمین محمد احمدزاده در حاشیه ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان با بیان این مطلب اظهار کرد: در آستانه چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن هستیم که در این ایام برنامه‌های ثبت نام و مراحل آن در حال برگزاری است و استان خراسان رضوی هم خوشبختانه هر سال یک چهره برجسته و شاخصی اعزام شده است.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که در برگزاری این مسابقه طی چند سال اخیر برگزیده ایران در مسابقات بین‌المللی مالزی از خراسان رضوی اعزام شده‌اند و حتی امسال هم نفر اول مسابقات بین‌الملی تهران که جناب رضایی که داوری آن‌را بر عهده داشتند و البته درست است که به عنوان نماینده کشور افغانستان شرکت کردند اما عملا مقیم مشهد هستند و رشد ایشان سر سفره قرآن مشهد است. خوشبختانه در همه مسابقات خوش درخشیدند و مقام‌هایی را از آن خود کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی عنوان کرد: خوشبختانه این دوره از مسابقات در سال جاری در مشهد مرحله پایانی خود را گذراند و یک ویژگی خاصی که نسبت به دوره‌های مشابهی که برگزار شده دارد، این است که به صورت ضبط تلویزیونی انجام می‌شود تا در ماه مبارک رمضان پخش شود. 

احمدزاده عنوان کرد: اساتید و داورانی که حضور دارند هرکدام از قاریان که کار خود را ارائه می‌دهند، علاوه بر نقاط قوت و ضعف، نکات بسیار زیبا و دقیقی را نیز به آن‌ها بدون اینکه نمره‌ای را ذکر کنند، بیان می‌کنند و به نوعی می‌تواند یک کارگاه آموزشی برای افرادی که می‌خواهند در مسابقات بین‌المللی و حتی مسابقات ملی شرکت کنند باشد. بر همین اساس یک فرصت بسیار مغتنمی را برای افراد علاقه‌مند ایجاد می‌کند. 

وی اضافه کرد: برخی از نکاتی را که داوران به آن‌ها ارائه می‌دهند نکاتی است که غالبا متسابقین از آن‌ها غفلت دارند و باعث کثر امتیاز آن‌ها می‌شود و اگر افراد علاقه‌مند اینگونه برنامه‌ها را دنبال کنند می‌توانند یک دوره آموزشی عالی مسابقات را هم ببینند و تاکنون هم هیچ مسابقه‌ای به این شیوه دنبال نشده است که این ظرافت‌هایی را که داوران بین‌المللی اعمال می‌کنند را متذکر شوند. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی خاطرنشان کرد: همزمان با این مسابقه بین‌المللی قرآنی دانشجویان مسلمان، مسابقات بین‌المللی قرآن کریم نیز در تهران و همچنین مسابقات طلاب هم در شهر قم در حال برگزاری است.

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار