سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی:
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری یزد با تاکید بر ضرورت آگاهی بخشی عمومی و فرهنگ سازی در حوزه گردشگری استان اظهار کرد: تلاش و پیگیری این موارد از جمله برنامه های مهم این معاونت است.
کد خبر: ۵۹۸۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵ 30 April 2018

میثم کوچک زاده افزود: در این ارتباط آموزش عمومی، تولید محتوا، استفاده از ابزار تبلیغاتی، توسعه صنعت گردشگری و تمرکز بر 2 افتخار ثبت یزد در فهرست میراث یونسکو و انتخاب شهر پایدار و سایر جاذبه ها در دستور کار است.
وی با تبیین سیاست های کلان و برنامه های این معاونت ادامه داد: این برنامه با همکاری سایر معاونت ها و دستگاه های اجرایی مربوطه تدوین شد.
این مسئول اضافه کرد: ساماندهی زیرساخت ها، توجه به ضوابط و استانداردها، استفاده از ابزارهای نوین در ارزیابی تاسیسات گردشگری توسط مشتریان و برخورد قانونی با تخلف گزارش شده و اعلام نتایج ارزیابی در تارنمای سازمان در دوره‌های مشخص از جمله برنامه هایی تدوین شده است.
کوچک زاده افزود: استفاده از دوربین های امنیتی مداربسته به منظور بهبود امنیت مسیرهای گردشگری و کمپ ها، آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی فعال در این بخش و توسعه مراکز و دفاتر اطلاع رسانی و خدمات گردشگری از دیگر برنامه ها برای ارتقای کمی و کیفی خدمات این بخش است.
وی، متنوع سازی محصولات گردشگری و نیز توسعه گونه های مختلف این حوزه با رویکرد پایداری را از برنامه های اداره کل میراث فرهنگی برشمرد و اضافه کرد: برگزاری رویدادها، جشنواره ها، کارگاه ها و نشست های هم اندیشی، تعریف مسیرهای جدید گردشگری و برنامه ریزی برای افزایش و رونق انواع گردشگری تاریخی، مذهبی و معنوی، طبیعی، سلامت، ورزشی، صنعتی، معدنی در این راستا صورت می گیرد.
وی ادامه داد: توسعه خلاقیت و نوآوری در گردشگری با برگزاری کارگاه های آموزشی، استارت آپ ها و مسابقه های مختلف نیز در دستور کار است.
کوچک زاده با تاکید بر لزوم تلاش برای جذب گردشگر ورودی به استان در فصل های کم گردشگر یادآور شد: برای تحقق این مهم فعالیت هایی از جمله راه اندازی سامانه ثبت اطلاعات گردشگران و تحلیل اطلاعات ثبتی برای برنامه ریزی و راه اندازی سامانه ثبت نظرهای گردشگران و تحلیل آنها برای شناسایی و احصاء نیازهای گردشگران در حال انجام است. 
وی افزود: پایش بازار گردشگری و مطالعه و شناسایی بازارهای جدید برای گردشگری ورودی به استان، تبلیغات و بازاریابی با همکاری استان های واقع در مثلث طلایی (اصفهان و فارس)، افزایش تعامل ها و عقد تفاهم نامه همکاری با آژانس کشورهای مبدا گردشگری برای راه اندازی و گسترش تورهای گردشگری در استان با همکاری استان های مثلث طلایی از دیگر برنامه ها برای جذب گردشگر ورودی در فصل های کم گردشگر است.
وی، برنامه ریزی برای ایجاد بازار زایران خارجی ورودی به مشهد مقدس با توجه به تعریف محور جدید گردشگری خراسان رضوی - یزد - کرمان توسط سازمان ، برگزاری جشنواره های فصلی در فصل های کم گردشگر و استفاده از ظرفیت های گردشگری شهرستان ها را از دیگر برنامه ها برای افزایش جذب گردشگر عنوان کرد.
به گفته این مسئول، پیگیری برقراری سفرهای مستقیم بین المللی به یزد، عقد قرارداد خواهرخواندگی با شهرهای مشابه در جهان، بهره برداری مناسب از این ظرفیت برای معرفی استان و برندسازی، تعیین شعار محوری و طراحی لوگو به منظور توسعه گردشگری استان نیز در دستور کار قرار دارد.
کوچک زاده افزود: این اداره کل با تدوین طرح استانداردسازی و ساماندهی واحدهای بوم گردی و کمپ های کویرنوردی و اجرای آن به دنبال توسعه کیفی و ساماندهی واحدهای بوم گردی به خصوص در شهرستان ها، مناطق روستایی و کمپ های کویرنوردی است.
وی بیان کرد: جذب مشوق های قانونی در توسعه گردشگری پایدار با اطلاع رسانی از شرایط استفاده از جوایز و مشوق های صادراتی در بخش گردشگری نیز پیگیری می شود.
کوچک زاده ادامه داد: در بخش کمک به نهادسازی و ایجاد تشکل ها و سازمان های مردم نهاد در حوزه گردشگری نیز برنامه هایی از جمله راه اندازی اتاق گردشگری یا خانه گردشگری، انجمن های صنفی کمپ های کویرنوردی و اقامتگاه های بوم گردی، مرکز رشد گردشگری با همکای پارک علم و فناوری، کنسرسیوم و شرکت های بزرگ برای اجرای پروژه های پیشران در بخش گردشگری استان اجرا می شود.
استان یزد 2 هزار و 270 هکتار بافت تاریخی و 6هزار و 500 اثر تاریخی دارد که از این تعداد تاکنون، یکهزار و 850 اثر به ثبت ملی رسیده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار