نخستین جشنواره گل محمدی در استان قم با حضور مسئولان استانی برگزار شد.
کد خبر: ۵۹۸۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۶ 30 April 2018

به گزارش تابناک قم، نخستین جشنواره گل محمدی در استان قم به میزبانی نظام صنفی کشاورزی با حضورصادق استاندار ، ذوالنورنماینده مردم قم در مجلس حجت الاسلام فصیحی ، طلایی ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان و جمعی از روسای جهاد شهرستانهای تابعه ، بانک ها ، شرکت های تعاونی و جمعی از کشاورزان نمونه استان درمزرعه و گلستان کرباسچی برگزار شد.

در حاشیه این جشنواره کاز شاورزان نمونه استان تجلیل شد و کشاورزان و دامداران مشکلات خود را با مسئولین در میان گذاشتند.

بعداز کاشان که رتبه نخست تولید گل محمدی را دارا است قم دومین تولید کننده گل محمدی در کشور است.

200هکتار از مزارع قم زیر کشت گل محمدی است، به گفته مسئولان گل محمدی درآمد بسیار بیشتری نسبت به دیگر محصولات کشاورزی برای استان قم دارد.

گل محمدی در قم از قمصر که مرکز گل محمدی ایران است زودتر به بار می‌رسد و همین مسئله مزیت گل محمدی قم است که به دلیل نوبرانه بودن افزایش قیمت خوبی نیز دارد.

توقع اندک گل محمدی و سازگاری و پایداری آن در برابر شرایط نامساعد محیطی و همچنین توجیه اقتصادی بالای آن باعث شده این گیاه در بسیاری از عرصه های کشور به خصوص زمین های کوهپایه ای که در آن ها امکان کشت بسیاری از گیاهان زراعی محدود است، به عنوان یک گیاه راهبردی و اقتصادی مورد توجه قرار گیرد.

در استان قم کشت این گیاه در مناطق دشت با ارتفاع ۹۵۰ متر از سطح دریا تا مناطق مرتفع کوهستانی با ارتفاع بیش از ۲۴۰۰ متر از سطح دریا انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار