مدیرکل تامین اجتماعی استان یزد گفت: ضریب پوشش بیمه‌ای در استان یزد هم‌اکنون به بیش از 78 درصد رسیده که یزد در این زمینه بعد از استان بوشهر در رتبه دوم قرار دارد.
کد خبر: ۵۹۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷ 10 July 2015

به گزارش تابناک یزد، محمد صابری در نشستی خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته تامین اجتماعی با اشاره به اینکه بیمه تامین اجتماعی در حال حاضر به 800 هزار بیمه شده خود در سطح استان یزد خدمات ارائه می‌دهد، اظهار داشت: از این تعداد، 195 هزار نفر بیمه اجباری در 24 هزار کارگاه استان یزد هستند.

وی آمار بیمه‌شدگان اختیاری را نیز بالغ بر 12 هزار نفر اعلام کرد و افزود: 13 هزار و 500 نفر در استان یزد بیمه حرف و مشاغل آزاد، 16 هزار نفر بیمه قالیبافان، 19 هزار و 500 نفر بیمه رانندگان، 14 هزار و 400 نفر بیمه کارگران ساختمانی، 2هزار و 400 نفر بیمه بیکاری، 2 هزار و 700 نفر بیمه توافقی و در مجموع 276 هزار نفر بیمه شده اصلی هستند که با افراد زیرپوشش آنها، در مجموع 800 هزار نفر در استان یزد زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

صابری خاطر نشان کرد: با احتساب این آمار، ضریب نفوذ بیمه تامین اجتماعی در حال حاضر در استان یزد 78 درصد بوده که یزد بعد از استان بوشهر، رتبه دوم را در زمینه آمار بیمه‌شدگان تامین اجتماعی نسبت به جمعیت دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان یزد بیان کرد: شهرستان‌های یزد، اردکان و مهریز به ترتیب بیشترین آمار بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

صابری هزینه‌هایی که بیمه برای 800 هزار بیمه شده خود در سال گذشته پرداخت کرده است را در مجموع 910 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تعهدات بلندمدت پرداخت شده 570 میلیارد تومان، پرداخت مستمری به بیکاران 19 میلیارد تومان و هزینه‌های درمان بالغ بر 290 میلیارد تومان بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مطالبات بیمه تامین اجتماعی استان یزد از کارفرمایان را 136 میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت: برای حفظ اشتغال در استان یزد، با کارفرمایان برخی کارگاه‌های بزرگ در استان یزد تعامل انجام شده و حق بیمه با تاخیر از آنها دریافت شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به یکی از مهم‌ترین خدماتی که در سال 93 به کارفرمایان ارائه شده و در سال 94 نیز شدت و سرعت گرفته است، عنوان کرد: خدمات غیرحضوری ارائه شده به کارفرمایان مورد توجه آنها قرار گرفته و در سال گذشته 165 هزار لیست بیمه از طریق اینترنت تکمیل و پرداخت شده است.

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری نیز تاکنون 61 هزار لیست از کارفرمایان استان یزد دریافت شده که 50 هزار مورد آن با استفاده از خدمات غیرحضوری انجام شده است که بر این اساس، 83 درصد کارفرمایان استان یزد از خدمات غیرحضوری بیمه تامین اجتماعی در این راستا استفاده کرده‌اند.

صابری در مورد صدور دفترچه بیمه در استان یزد نیز عنوان کرد: سال گذشته 64 هزار دفترچه بیمه جدید در استان یزد صادر شده که اغلب آن مربوط به نوزادان و بخشی از آن نیز مربوط به بیمه‌شدگان جدید بوده است.

وی بیان کرد: در این مدت همچنین 487 هزار دفترچه بیمه تامین اجتماعی در استان یزد تعویض شده است.

از 19 تا 25 تیرماه به عنوان هفته تامین اجتماعی تعیین و نامگذاری شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سهرابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
خب گه چی؟

رتبه دوم داشتن فقط پاداش مدیران را به همراه داره.
به مردم چی میرسه؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار