نماینده مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در توسعه صنعتی و کشاروزی استان، مولفه ها و شاخص های زیست محیطی باید مورد توجه جدی مسوولان امر قرار داشته باشد.
کد خبر: ۵۹۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۷ 10 July 2015
به گزارش تابناک قم، احمد امیرآبادی فراهانی روز پنجشنبه در دیدار مدیرکل و معاونین حفاظت محیط زیست استان قم در سخنانی اظهار داشت: این اداره کل وظایف و تکالیف خطیر و حساسی بر عهده دارد و همواره باید جایگاه حاکمیتی خود را با قوت و جدیت حفظ نماید.

وی با اشاره به برخی چالش ها و معضلات زیست محیطی استان قم، وضعیت بحرانی دریاچه نمک و دریاچه حوض سلطان را مورد توجه قرار داد و گفت: متاسفانه خشکسالی، تغییر اقلیم و قطع حقابه های زیست محیطی استان، این دو دریاچه را به کانون های بحرانی گرد و غبار و ریزگردها مبدل ساخته است.

نماینده مجلس شورای اسلامی بر ضرورت آمایش سرزمین و توجه به مولفه ها و شاخص های زیست محیطی در راستای توسعه صنعتی و کشاورزی استان قم تاکید کرد و گفت: همه مردم و مسوولان در برابر حفظ و حراست از محیط زیست وظایفی برعهده دارند و دستگاههای اجرایی باید با همه توان در تحقق این امر همدلی، همفکری و مشارکت داشته باشند.

وی در پایان خواستار برخورد جدی و قاطعانه با واحدهای آلاینده در استان و عدم تبعیض در برخورد با منابع آلاینده زیست محیطی شد و گفت: باید اعتبارات لازم از ردیف های استانی و ملی برای انجام برنامه ها و اقدامات موثر در حوزه های گوناگون زیست محیطی تخصیص یابد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم نیز در این دیدار گزارشی از برنامه ها و اقدامات این اداره کل و وضعیت محیط زیست استان ارایه کرد و گفت: چالش گرد و غبار و ریزگردها در استان نیازمند تسریع در رسیدگی در سطح ملی و برنامه ریزی روشن و مشخص و تخصیص اعتبارات لازم است.

سید رحمان دانیالی با اشاره به توانمندی و ظرفیت های گسترده استان قم در حوزه های محیط زیست انسانی و طبیعی ، خواستار هماهنگی  و مشارکت همه دستگاههای اجرایی برای رسیدن به سطح مطلوبی از مولفه های زیست محیطی در استان شد و گفت: برخورد با واحدهای آلاینده غیرمجاز و پیگیری برای دفع اصولی پسماندها از جمله اقداماتی است که در دستور کار جدی این اداره کل قرار گرفته است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار