حالا که حقیقت پور مخالفان توقف پروژه راه آهن را که در راس آنها کمال الدین پیرموذن قرار دارد به مناظره فراخوانده است، باید دید آیا پیرموذن این دعوت را قبول می کند و آیا تشکل یا رسانه ای برای برگزاری این مناظره پیش قدم می شود یا خیر؟!
کد خبر: ۵۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶ 18 February 2015

منصور حقیقت پور نماینده مردم اردبیل موافقان ادامه احداث راه‌آهن اردبیل در مسیر کنونی را به مناظره منطقی ، علمی و فنی دعوت کرد و گفت: در این صورت حقایق برای مردم روشن می شود.

به گزارش تابناک اردبیل حقیقت پور گفته است: آن‌هایی که ادعا می‌کنند راه‌آهن اردبیل باید از مسیر فعلی ادامه پیدا کند باید فردا روزی در برابر این ملت پاسخگو باشند چرا که خطای استراتژیک گذشته در مکان یابی فرودگاه اردبیل تکرار خواهد شد.

این روزها ادامه اجرای طرح راه آهن اردبیل از مسیر کنونی به سوژه ای برای جدال تبلیغاتی نمایندگان اردبیل تبدیل شده است. آمادگی حقیقت پور برای مناظره با موافقان ادامه احداث راه‌آهن اردبیل در مسیر کنونی را می توان پاسخ روشن و سربسته به انتقادات دیگر همکار نماینده اش دانست.

منصور حقیقت پور نماینده اردبیل می گوید ادامه اجرای پروژه راه آهن اردبیل از مسیر کنونی خیانت است و به دلیل شرایط جغرافیایی و اقلیمی ، بخشهایی ازمسیر راه آهن اردبیل با خطر رانش و ریزش کوه مواجه است.

در عین حال کمال الدین پیرموذن دیگر نماینده اردبیل با حمله به این اظهارات حقیقت پور در آخرین نشست خبری خود گفت: تعطیلی راه آهن ادعای انحرافی ها برای نقصان در رهاوردهای سفر رئیس جمهور است.

صحبت های پیرموذن بلافاصله با واکنش حقیقت پور مواجه شد. وی در جریان یکی از دیدارهای مردمی اش از کسانی که به قول او بی‌خود و بی‌جهت و از روی احساسات به اظهارنظرهای دقیق و کارشناسی وی حمله‌ور شده و سخنانی که در شان خود آنها بوده را به زبان رانده‌اند، گفت: بنده به جرات اعلام می‌کنم که در احداث این پروژه سال‌ها به مردم وعده اشتباه و آدرس غلط داده شده است.

حقیقت پور همچنین در گفتگو با یکی از خبرگزاریها گفته است دغدغه و نگرانی بنده از عدم مطالعه صحیح و فنی مسیر راه‌آهن اردبیل میانه است که مسیر آن از نقاط صعب‌العبور و زمین‌های ناپایدار عبور می‌کند و در حال حاضر تعدادی از سازه‌های ایجاد شده در مسیر قبل از بهره‌برداری آسیب‌دیده و یا در رانش زمین صدمه دیده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با دعوت از مردم استان به ویژه جامعه علمی، نخبه و متخصصان و فرهیختگان برای تحقیق در این رابطه عنوان کرد: انتخاب مسیر راه آهن از میان اراضی ناپایدار و صعب العبور کوهستانی و تخریب برخی تونل های احداث شده بخاطر واکنش زمین منطقه نگرانی امنیتی مسیر راه‌آهن اردبیل را دوچندان کرده است.

این در حالی است که کمال الدین پیرموذن معتقد است تعطیلی پروژه ای که تاکنون 62 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و میلیارد ها تومان برای آن هزینه شده است هیچ توجیحی ندارد و در عصری که بشر از زیر دریا تونل و بزرگراه می سازد، تعطیلی راه آهن اردبیل به خاطر ریزش کوه بی معنا است واگر حقیقت پور راست می گوید چرا در زمان استانداری خود که این طرح هنوز در اول راه بود جلوی آن را نگرفت؟!

حالا که حقیقت پور مخالفان توقف پروژه راه آهن را که در راس آنها کمال الدین پیرموذن قرار دارد به مناظره فراخوانده است، باید دید آیا پیرموذن این دعوت را قبول می کند و آیا تشکل یا رسانه ای برای برگزاری این مناظره پیش قدم می شود یا خیر؟!

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار