سرپرست محیط زیست همدان استقرار فروسیلیس آذرخش ملایر بدون مجوز محیط زیست بوده است، گفت: احداث فروسیلیس غرب و آذرخش ملایر بدون مجوز محیط‎زیست تخلف است.
کد خبر: ۵۹۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱ 09 July 2015
سرپرست محیط زیست همدان استقرار فروسیلیس آذرخش ملایر بدون مجوز محیط زیست بوده است، گفت: احداث فروسیلیس غرب و آذرخش ملایر بدون مجوز محیط‎زیست تخلف است.

به گزارش تسنیم، سیدعادل عربی ، با اشاره به اینکه محیط‎زیست با استقرار و ایجاد صنایع در استان همدان مخالف نیست، اظهار داشت: محیط‎زیست به دنبال این است تا ضوابط موردنظر در زمینه استقرار واحدهای صنعتی را اجرایی کرده و از بروز آلایندگی جلوگیری کند.

وی با اشاره به اینکه فروسیلیس غرب و آذرخش هر دو مجوز زیست‌محیطی ندارند، افزود: این دو فروسیلیس جز صنایع رده 7 محسوب شده و باید برای استقرار مجوز محیط‌زیست را دریافت می‏‌کردند که این مسئله عملی نشده است.

عربی با اعلام اینکه فروسیلیس غرب در حال حاضر راه‎اندازی شده و به عنوان صنعت آلاینده در استان همدان معرفی شده است، تصریح کرد: فروسیلیس آذرخش در کنار این مجموعه در حال احداث است ولی تاکنون از سازمان محیط‎زیست استعلامی برای استقرار صورت نگرفته و استقرار این واحد مورد قبول اداره کل محیط‎زیست نیست.
وی با اشاره به اینکه ما نمی‌توانیم جلوی پروژه را بگیریم ولی ارگان‌های نظارتی همچون دیوان محاسبات توان ورود در این زمینه را دارند، گفت: برای استقرار فروسیلیس آذرخش استعلامی از سازمان محیط‏ زیست نشده و استقرار این واحد بدون مجوز سازمان و تخلف بوده است.

سرپرست محیط زیست استان همدان با اعلام اینکه سازمان محیط زیست هشدارهای لازم در این زمینه را اعلام کرده است، گفت: سرمایه‎گذار این واحد صنعتی در حال ریسک بوده و باید بداند که برای دریافت پروانه بهره‌برداری باید به محیط‌زیست مراجعه کند که به طور قطع با مشکلات بسیاری مواجه می‏شود.

وی با بیان اینکه ضوابط استقرار صنایع مصوب هیئت وزیران دولت قبل بوده و به همه ارگان‌ها نیز ابلاغ شده است، عنوان کرد: موظف هستیم براساس آن عمل کنیم و خارج از ضوابط نیز تاکنون اقدامی نشده است.

عربی با بیان اینکه صنایع در کشور بین رده‎های یک تا 7 تقسیم‎بندی می‏شوند، تاکید کرد: به غیر از صنایع رده یک که می‎تواند در داخل شهر ایجاد شود مابقی صنایع باید خارج از شهر بوده و از مناطق مسکونی فاصله داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه محیط زیست با صنعت مخالف بوده و بلکه بر نحوه استقرار واحدها در مجل‎های مختلف بحث و نظر دارد، عنوان کرد: صنایع فولاد و مجتمع تفریحی عباس‎آباد جز رده هفت محسوب می‏‌شوند ولی چون این مجتمع تفریحی است اجازه استقرار در داخل شهر را داشته و مابقی باید در خارج از شهر ایجاد شوند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار